عصر بازار

آمار رشد اقتصادی منطقه یورو و اتحادیه اروپا در سه ماهه نخست سال

عصر اعتبار- دفتر آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد تولید ناخالص داخلی سه ماهه نخست امسال در اتحادیه اروپا و منطقه یورو به نسبت سه ماهه قبل آن افزایشی ۰.۴ درصدی داشته است.

آمار رشد اقتصادی منطقه یورو و اتحادیه اروپا در سه ماهه نخست سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، آمارهای منتشر شده توسط این دفتر نشان می‌دهد رشد اقتصادی هم برای اتحادیه و هم منطقه یورو کندتر شده است. تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماهه دوم، سوم و چهارم سال گذشته رشد یکنواخت 0.7 درصدی را تجربه کرده بود که این میزان در سه ماهه نخست سال 2017 به 0.4 درصد رسیده است.

    تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا نیز در سه ماهه دوم و سوم سال 2017 رشدی معادل 0.7 درصد و در سه ماهه چهارم سال 2017 رشدی 0.6 درصدی داشته است.

    حساب های ملی فصلی کشورهای اروپایی مطابق با استاندارد سیستم حساب های اروپایی مصوب سال 2010 تهیه می‌شود. به گفته دفتر آمار اتحادیه اروپا، آمارهای تولید ناخالص داخلی منطقه یورو از آمارهای 17 کشور از 19 کشور عضو این منطقه تهیه شده که نماینده 94 درصد از تولید ناخالص منطقه یورو و 90 درصد تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا است.

    با این حال این آمارها اولیه بوده و به گفته دفتر آمار اتحادیه اروپا، امکان بازنگری در آن‌ها برای تاریخ 15 مه و یا 7 ژوئن سال 2018 وجود دارد.

    کمترین رشد اقتصادی منطقه یورو در سال های اخیر مربوط به سه ماهه نخست سال 2009 بود که رشد اقتصادی این منطقه به تقریبا منفی 3 درصد رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی