عصر بازار

ناتوانی عربستان در پرداخت پول پیمانکاران

عصر اعتبار- به رغم ابراز اطمینان مقامات سعودی مبنی بر اینکه مشکل قدیمی پرداخت های نامنظم پول پیمانکاران حل شده است، برخی پیمانکاران فعال در عربستان همچنان برای دریافت پول پروژه های اجرا شده در این کشور با مشکل مواجه اند.

ناتوانی عربستان در پرداخت پول پیمانکاران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم ،به رغم ابراز اطمینان مقامات سعودی مبنی بر اینکه مشکل قدیمی پرداخت های نامنظم پول پیمانکاران حل شده است، برخی پیمانکاران فعال در عربستان همچنان برای دریافت پول پروژه های اجرا شده در این کشور با مشکل مواجه اند که این مسئله احتمالا می تواند ترمیم اقتصادی نسبی عربستان را تهدید کند.

    به گفته 4 منبع آگاه، در بسیاری از سازمان های دولتی عربستان انجام کارهای اداری صورت وضعیت های پیمانکاران و ارسال آنها به وزارت دارایی جهت پرداخت پول ماه ها طول می کشد. هرچند این تاخیر در پرداخت پول پیمانکاران به اندازه تاخیرهای بعد از افت قیمت نفت در سال 2014 نیست، اما در حال تاثیرگذاری بر بخش های مختلف اقتصاد عربستان از بخش ساخت و ساز تا بخش آموزش است و به گفته 3 منبع آگاه وضعیت پیمانکارانی که با وزارت درمان عربستان همکاری می کنند وخیم تر است. شرکت های سعودی علاوه بر این مشکل، با مشکل افزایش قیمت سوخت و برق و دستمزدهای جدید نیز دست و پنجه نرم می کنند.

    مسئولان وزارتخانه های دارایی و درمان عربستان به درخواست اظهارنظر در این باره پاسخ نداده اند.

    هزینه کردهای دولتی موتور محرکه اقتصاد بزرگترین صادر کننده نفت جهان است. با گذشت بیش از 2 سال از زمانی که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تلاش ها برای کاهش وابستگی به درآمد های نفتی را آغاز کرده، مقامات دولتی همچنان درمدیریت صحیح اقتصاد این کشور بدون اتکا به نفت ناتوان بوده اند.

    آمارهای رسمی به خوبی گویای این ناتوانی است. بخش خصوصی غیرنفتی، که موتور محرکه ایجاد اشتغال در عربستان است در سه ماهه نخست سال 2016 کوچک شد و رشد این بخش در 7 فصل بعدی نیز کمتر از یک درصد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی