عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

قیمت سکه حباب دارد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قیمت طلا و سکه را در بازار غیرواقعی دانست.

قیمت سکه حباب دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری درباره افزایش قیمت طلا و سکه گفت:متاسفانه در ماه های اخیر ثبات نسبی ایجاد شده در بازار ارز و طلا با چالش جدی روبرو شد که این موضوع بازارهای دیگر را نیز تحت تاثیر قرار داد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:یکی از اولویت های کشور توجه به رونق تولید و رفع مشکلات اقتصادی بوده اما انجام این مهم مستلزم فراهم کردن شرایط با ثبات در اقتصاد کشور است.

    نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی افزود:ایجاد آرامش در بازار ارز یکی از مولفه های لازم برای رونق بخش تولید بوده چرا که در شرایطی که نوسانات بازار ارز شدید است بخش تولید نمی تواند در شرایط مناسبی باشد و بطور طبیعی بخشی از نقدینگی جذب تولید نمی شود.

    نوسان بیش از 5درصدی قیمت دلار غیرقابل قبول است

    دلخوش اباتری در ادامه  افزود:زمانی که معاون اول رئیس جمهور نرخ هر دلار را 4200 تومان اعلام کرد این انتظار وجود داشت که نوسان قیمت دلار حداقل تا حدود یکسال بعد از اعلام نرخ دلار، نهایتا حدود 5 درصد قیمت تعیین شده باشد.

    وی تصریح کرد:باید توجه داشت قیمت طلا و سکه براساس نرخ ارز و اونس جهانی طلا تعیین می شود بنابراین با لحاظ مولفه های مذکور افزایش قیمت سکه به حدود دو میلیون تومان، بیانگر این است قیمت دلار 4200 تومانی در محاسبه قیمت سکه لحاظ نشده است.

    دلخوش اباتری افزود:قیمت طلا و سکه با حباب روبرو شده چرا که بازار به دلیل ایجاد فضای روانی از سوی سوداگران بازار ارز و طلا، با تقاضای کاذب مواجه شده که نتیجه آن افزایش قیمت است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:با توجه به کسب درآمدهای ارزی کافی نسبت به تقاضای واقعی برای ارز، نباید قیمت دلار در بازار غیر رسمی  بالا باشد در این راستا بانک مرکزی باید بازار ارز و سکه طلا را بصورت حرفه ای مدیریت کند از طرفی مردم هم باید در این شرایط کمک کنند و تحت تاثیر فضای سازی دشمنان و سوداگران قرار نگیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو