عصر بازار

خریداران طلا مراقب جیب هایشان باشند

عصر اعتبار- این روزها که جو ملتهب حاکم بر بازار طلا و سکه مشتاقان سرمایه گذاری در این بازارها را نگران کرده، شاید مهمترین سوال این باشد که قیمت طلا و سکه در ماههای اتی روندی صعودی خواهد داشت یا ثبات نسبی را تجربه می کند؟

خریداران طلا مراقب جیب هایشان باشند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از عصر ایران، محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه طلا ،در خصوص پیشنهاد جهت خرید طلا و سکه در موقعیت فعلی تصریح کرد:خریداران طلا این روزها به اندازه یک اقتصاددان توانایی تحلیل بازار را دارند بنابراین شرایط روز بازار مشخص خواهد کرد که ایا نقدینگی از جیب خریداران به سمت بازار طلا سوق می یابد یا خیر؟

    کشتی ارای با بیان اینکه در شرایط فعلی ارایه پیشنهاد به خریداران برای ورود به بازار های مالی مشکل است، گفت:شرایط فعلی بازار ایران به گونه ای است که پیش بینی بسیار سخت است و اگر من می توانستم پیش بینی برای خریداران داشته باشم که خودم این راه را سالها پیش طی می کردم و پولدار می شدم!

    رییس اتحادیه طلا در ادامه به ارزیابی بازار طلا و سکه در ماههای اتی پرداخت و عنوان داشت: با توجه به اینکه نیاز متقاضیان برای تهیه سکه و تبدیل دارایی به طلا تقریبا إشباع شده است در نتیجه بازار در روزهای اینده از نظر قیمت باثبات خواهد شد و حبابی وجود نخواهد داشت .

    کشتی آرای با پیش بینی اینکه نوسانات قیمت طلا با هیجان روزهای گذشته نخواهد بود گفت: اگر قیمت جهانی افزایش یابد افزایش و اگرکاهش یابد در داخل هم قیمت ها پایین می آید به عبارتی تابع قوانین بین المللی خواهد بود.

    وی در خصوص احتمال خروج ترامپ از برجام و تأثیر ان بر بازار طلا گفت: تصمیم ترامپ در ١٢ "می" هر نوع اثری که در بازار أرز و طلا در حوزه بین المللی داشته باشد در ایران نیز همان اثر را خواهد داشت.

    وی معتقد است ،ترامپ همین الان هم از برجام خروج کرده است و از همان روز اول به نوعی از برجام خارج شد بنابراین چندان تأثیر خاصی بر بازار طلا نخواهد داشت و اینها همه بازی سیاسی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی