عصر بازار

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری اعلام کرد:

مذاکرات جدی بانک های ایرانی و کرواسی برای نقل و انتقال مالی

عصر اعتبار- رییس سازمان سرمایه گذاری ایران از مذاکرات یک بانک ایرانی برای نقل و انتقالات مالی و همکاری‌های متقابل با بانک کرواسی خبر داد.

مذاکرات جدی بانک های ایرانی و کرواسی برای نقل و انتقال مالی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمد خزاعی در همایش تجاری ایران و کرواسی که با حضور معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد کرواسی، نایب رییس اتاق بازرگانی کرواسی، سفیر کرواسی در تهران و رییس اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با اشاره به سفر دو روزه هیئت اقتصادی کرواسی به ایران اظهارداشت: هیئت کرواسی در این سفر با دو معاون رئیس جمهور، وزرای نفت و صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتاق دیدار داشتند، همچنین دو دیدار با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برگزار و  بر گسترش مناسبات بانکی تاکید شد.

    وی افزود: در جلسه وزیر اقتصاد راه‌های همکاری بیشتر بین بانک‌های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ضمن اینکه روابط با یک بانک کرواسی که با بانک‌های ایتالیایی و اروپایی همکاری دارد، ایجاد شده است.

    معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه خانم دالیچ از وزنه‌های سیاسی کرواسی و اروپا است، تصریح کرد: این سفر در این روزهای خاص پیام مهمی را مبنی بر میل به همکاری کشورهای اروپایی با ایران به جهان مخابره می‌کند.

    رئیس سازمان سرمایه‌گذاری ایران ادامه داد: پتانسیل همکاری در حوزه‌های انرژی، کشتی‌سازی، حمل و نقل، مواد غذایی و سایر حوزه‌ها وجود دارد و با توجه به اینکه ایران در آینده نزدیک از خلیج فارس به آذربایجان، روسیه و اروپا متصل خواهد شد زمینه‌های استفاده کشورهای حوزه بالکان و اروپا از خطوط حمل و نقل ایران ایجاد می‌شود.

    خزاعی با بیان اینکه همکاری رسمی سیاسی با کرواسی در سال 71 با تأسیس سفارت در زاگرب آغاز شد، افزود: اوج روابط تجاری ایران و کرواسی 300 میلیون دلار در سال 2000 بوده که بعد از آن با کاهش چشمگیری مواجه شد و سال گذشته دوباره توانستیم مجموع حجم تجارت نفتی و غیرنفتی را به 100 میلیون دلار برسد.

    وی با بیان اینکه سال گذشته کرواسی بعد از سال‌ها خرید نفت را از ایران انجام داد، تصریح کرد: تراز تجاری بدون نفت 54 میلیون دلار به نفع کرواسی بوده اما با نفت توازن تجاری برقرار است.

    معاون وزیر اقتصاد گفت: کرواسی دروازه ورود به اروپا محسوب می‌شود و همکاری با کشورهایی مانند کرواسی، چک و اتریش از سیاست‌های مهم سیاست خارجی و اقتصادی ایران است.

    خزایی با اشاره به پیگیری 3 موافقتنامه بین ایران و کرواسی، اظهار داشت: موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف چندین سال است که لازم الاجراست و موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری نهایی شده و آخرین مراحل تایید را در اتحادیه اروپا می‌گذارند، همچنین موافقتنامه همکاری‌های گمرکی درگذشته لازم‌الاجرا بود که نیازمند اصلاحاتی است که امیدواریم به زودی شاهد نهایی شدن آن باشیم.

    رئیس سازمان سرمایه‌گذاری ایران خاطرنشان کرد: علاوه بر مذاکراتی که با بانک مرکزی اتریش انجام شده یک بانک ایرانی نیز مذاکرات خوبی را برای نقل و انتقالات مالی و همکاری‌های متقابل با بانک کرواسی انجام داده است، همچنین چندین شرکت کروات اقدام به ایجاد کنسرسیومی برای سرمایه گذاری در صنعت گاز ایران کرده‌اند.

    وی افزود: یک شرکت بزرگ ایرانی و یک شرکت اتریشی نیز برای سرمایه‌گذاری در کرواسی اقداماتی را انجام داده‌اند که امیدواریم این مدل همکاری‌های سه جانبه بیش از این تقویت شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو