عصر بازار

سخنگوی فراکسیون امید عنوان کرد:

ابراز امیدواری سیف برای ایجاد ثبات در بازار ارز ظرف ۱۵ روز آینده

عصر اعتبار- سخنگوی فراکسیون امید با اشاره به حضور رییس کل بانک مرکزی در این فراکسیون برای بررسی وضعیت بازار ارز، گفت: آقای سیف در این جلسه ابراز امیدواری کرد که تا ۱۵ روز دیگر و با سیاست‌های ارزی دولت آرامش در بازار ارز حاکم شود.

ابراز امیدواری سیف برای ایجاد ثبات در بازار ارز ظرف ۱۵ روز آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بهرام پارسایی  در توضیح جلسه صبح  فراکسیون امید، ‌گفت: مجمع عمومی فراکسیون امید صبح امروز و قبل از جلسه علنی نشستی با وزیر اقتصاد، رییس بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت به ریاست عارف تشکیل داد.

    وی با بیان اینکه در این جلسه اعضای فراکسیون نظرات و انتقادات خود را مطرح کردند، گفت: ‌بیشتر این جلسه حول محور راهکارهای دولت برای ثبات در بازار ارز بود و اینکه چقدر این راهکارها می‌تواند تاثیرگذار باشد. دولت چه تدابیری برای موفق بودن راهکارها در نظر گرفته و اینکه قرار است تا چه زمانی بازار ارز به حالت تحکمی ثابت نگه داشته شود.

    پارسایی با بیان اینکه در این جلسه نکات مثبت و منفی سیاست‌های دولت در تثبیت بازار ارز و افزایش و کاهش نرخ بهره بانکی مورد بررسی قرار گرفت، افزود: سوال این بود که چطور دولت می‌خواهد با قاچاق ارز و عدم همکاری برخی بانک‌ها با سیاست‌های دولت کار را پیش ببرد و چطور تیم اقتصادی می‌تواند مراودات بانکی داشته باشد. توضیحات آقای سیف نیز ناظر به این بود که تا 15 روز دیگر احتمالا نتیجه سیاست‌های دولت در بازار ارز مشهود خواهد شد، البته ایشان ابراز امیدواری کرد که تا آن زمان شاهد تثبیت بازار ارز باشیم.

    سخنگوی فراکسیون امید در عین حال با بیان اینکه این توضیحات برای اعضای فراکسیون قانع‌کننده نبود، گفت: قرار شد جلسات دیگری برگزار شود تا جمع‌بندی مشخصی درباره سیاست‌های ارزی و اقتصادی دولت از سوی فراکسیون صورت بگیرد چون نماینده‌ها از این توضیحات قانع نشدند.

    پارسایی ادامه داد: اعتقاد ما این است که با این سیاست‌های دولت هنوز آرامش به بازار ارز منتقل نشده است، مردم باید احساس آرامش کنند تا دولت نیز در سیاست‌های ارزی‌اش موفقیت را لمس نماید.

    وی همچنین گفت که وزیر اقتصاد نیز در این جلسه درباره دو لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم توضیحاتی ارائه کرد و از فراکسیون خواست که از این لوایح حمایت کنند که خوشبختانه فراکسیون نیز به این لوایح رای مثبت داد.

    سخنگوی فراکسیون امید در پایان گفت که این فراکسیون 15 روز دیگر جلسه‌ای را برای بررسی سیاست‌های ارزی دولت برگزار خواهد کرد تا مشخص شود چقدر دولت توانسته در این باره عملکرد موفقی داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی