عصر بازار

توقف خرید و فروش ارزهای دیجیتال توسط صرافی‌های آنلاین

عصر اعتبار- صرافی‌های آنلاین به دنبال ممنوعیت معامله بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در سطح کشور اعلام کردند که خرید و فروش این ابزارهای مالی متوقف شده است.

توقف خرید و فروش ارزهای دیجیتال توسط صرافی‌های آنلاین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سعید دلیریان درباره وضعیت صرافی‌های آنلاین ارزهای رمزنگاری شده  با توجه به ممنوعیت معامله این ابزار مالی در کشور، گفت: تمامی صرافی‌های آنلاین ارزهای رمزنگاری شده از جمله سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی با توجه به دستور ممنوعیت خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی توسط شورای عالی مبارزه با پولشویی تا به امروز معامله هر گونه ارزهای دیجیتالی را متوقف کرده‌اند و همه این کسب و کارها منتظر اعلام سیاست شفاف بانک مرکزی در خصوص رمز ارزها هستند.

    این صراف ارزهای رمزنگاری شده ادامه داد: با توجه به این که ممنوعیت ارزهای رمزنگاری شده صرفا برای بیت کوین اعلام نشده است، خرید و فروش تمامی ارزهای دیجیتالی تا زمانی که سیاست رسمی رگولاتور مالی کشور اعلام نشود متوقف خواهد بود و این روند ادامه تا اطلاع ثانوی دارد؛ این مسئله به صرافی‌های آنلاین و کسب و کارهای فعال در حوزه سرمایه گذاری رمز ارزها، واردات، خرید و فروش تجهیزات سخت افزاری ماینینگ ارزهای دیجیتال نیز صدمه جدی وارد کرده است.

    وی افزود:  هرگونه ممنوعیتی تبعاتی دارد و با توجه به این که ارزهای رمزنگاری شده در سطح کشور ممنوع شده‌اند ممکن است کسب و کارها با اقدامات صلبی از سوی مقام قضایی و پلیس فتا برخورد کنند.

    این کارشناس ارزهای دیجیتالی تاکید کرد: دستور ممنوعیت صادر شده یک دستور کلی است و چندان شفاف نیست به همین دلیل صرافی‌های آنلاین به دنبال جلسات متمرکز با بانک مرکزی، صرافان و مسئولان اقتصادی کشور هستند تا این مسئله بیشتر بررسی شود و به یک نتیجه نهایی در این حوزه رسید اما در حال حاضر مهمترین مسئله این است که هیچ ابلاغی مبنی بر ممنوعیت معامله ارزهای مجازی به صرافی‌های آنلاین صادر نشده است.

    دلیریان خاطر نشان کرد: مسئله خروج ارز از کشور با بیت کوین چندان درست نیست چرا که با خرید ارزهای‌ دیجیتالی از جمله بیت کوین در قیمت پایین و فروش در زمانی که این ارزها قیمت بالاتری در بازار دارند، یک نوع ارزآوری ایجاد شده است؛ در واقع امروزه افراد زیادی در ایران در ارزهای رمزنگاری شده سرمایه گذاری کرده‌اند و با توجه به ممنوعیت این ابزار مالی باید حالا به جای فروش به صرافی‌های داخلی به سراغ صرافی‌های خارجی بروند که باعث می‌شود تا ارز به صورت کامل از کشور خارج شود.

    این صراف رمز ارزها تاکید کرد: اعتقاد دارم ممنوعیت ارزهای دیجیتالی یک قانون نیست و یک بخشنامه با هزاران مجهول است و بعد از مدتی نظرها در سطح کلان کشور تغییر می‌کند.

    در همین خصوص، کارشناس صرافی پیمنت 24 که در حوزه ارزهای دیجیتال نیز فعالیت می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا اظهار داشت: در حال حاضر فروش تمامی ارزهای دیجیتالی در سایت متوقف شده است اما به نظر می‌رسد مشکلات برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی در کشور تا پایان اردیبهشت ماه رفع شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی