عصر بازار

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر برگزار می شود

عصر اعتبار- بعد از ۱۳ سال وقفه، ششمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه جاری در دوحه برگزار می شود.

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، به همین منظور بامداد یکشنبه هیاتی متشکل از 70 نفر از کارشناسان، تجار و بازرگانان در بخش های دولتی و خصوصی جمهوری اسلام ایران به ریاست محمدرضا فیاض معاون امور بین الملل وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد پایتخت قطر شد.

    احمد آهن مدیر اداره همکاری های بین المللی وزارت اقتصاد و تجارت قطر، حسین حیدری معاون نمایندگی ایران و شماری از روسای نهادهای ایرانی مقیم قطر از هیات ایرانی استقبال کردند.
    فیاض گفت: در جریان این نشست بحث های زیادی که طی سال های گذشته معطل مانده است بررسی و حل و فصل خواهد شد.
    وی افزود: در 5 کمیته ای که قرار است در جریان نشست های کارشناسی برگزار شود، مسایلی مانند تجارت، معدن، گمرک، نفت، پتروشیمی، استاندارد، صادرات و امور بانکی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
    وی گفت: همکاری های نزدیک ایران و قطر بعد از سالها شکل جدیدی گرفته است و معتقدیم به سمت پیشرفت روابط در حرکت هستیم و اگر چه مبادلات تجاری با قطر بسیار ضعیف ارزیابی می شود، اما انتظار داریم با برنامه ریزی مناسب در جایگاهی بسیار فراتر از شرایط کنونی قرار گیرد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برداشت ما این است که طرف قطری آمادگی لازم برای تصمیم گیری در مورد مسایل مطرح در کمیسیون را دارد، تاکید کرد: مانع جدی برای توسعه مناسبات وجود ندارد و به نظر می رسد در صورت تطبیق دادن روش ها، به نتایج خوبی برسیم.
    ششمین نشست کمیسیون اقتصادی ایران و قطر روز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه در سطح کارشناسان و دوشنبه 24 اردیبهشت در سطح وزیران دو کشور برگزار خواهد شد.
    روابط اقتصادی ایران و قطر طی یک سال اخیر به ویژه پس از قطع روابط عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر، به سرعت پیشرفت کرده است.
    جمهوری اسلامی ایران پس از اعمال تحریم های ظالمانه علیه قطر، ضمن اعطای اجازه پرواز به هواپیماهای مسافربری این کشور از آسمان ایران، کمک های مهمی برای رفع نیازهای اولیه و اساسی این کشور به ویژه در زمینه مواد غذایی ارایه کرد.
    در حالی که حجم مبادلات اقتصادی دو کشور در گذشته سالیانه به صورت سنتی رقمی کمتر از 90 میلیون دلار بود، این میزان در پایان سال 96 از مرز 250 میلیون دلار گذشت.
    در تازه ترین رویداد از هفدهم تا بیستم اردیبهشت ماه جاری حدود 40 شرکت ایرانی در پانزدهمین نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته موسوم به «پروژه قطر» شرکت کردند.
    این نمایشگاه مهمترین رویداد اقتصادی قطر در زمینه ساخت و ساز محسوب می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو