عصر بازار

انهدام باند برداشت های غیر مجاز از حساب بانکی

عصر اعتبار- اعضای باند ۷ نفره برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان(فیشینگ)درمشهد شناسایی و دستگیر شدند.

انهدام باند برداشت های غیر مجاز از حساب بانکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، سردار قادر کریمی فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهار داشت: با شکایت یک جوان18 ساله مبنی بر سوء استفاده از کارت عابر بانک وی، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات در این باره را آغاز کردند.

    کریمی افزود: شاکی که به درخواست دوست خود ،کارت عابر بانک و رمز آن را در اختیار دوستش قرار داده بود، پس از مراجعه به بانک متوجه شد حساب بانکی متصل به کارت عابر بانکی‌اش به دلیل واریز و برداشت وجوه متعدد به صورت غیرقانونی، ‌توسط مراجع قضایی مسدود شده است .

    وی گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی به ابعاد گسترده‌ای از کلاهبرداری‌های متعددی در شهرهای تهران ، کرج ، مهریز یزد ، ابهرو شهرستان طبس که توسط زنجیره‌ای از افراد ایجاد شده بود،‌ دست یافتند.

    کریمی عنوان کرد : در همه برداشت‌های غیر مجاز که از افراد در شهرهای مختلف انجام شده بود ،متهم با کلاهبرداری و ایجاد درگاه جعلی و با در اختیار داشتن اطلاعات حساب بانکی این افراد، حساب آنان را خالی کرده است .

    وی تصریح کرد: کلاهبردار اصلی با تشکیل باندی 7 نفره اقدام به تهیه کارت‌های عابر بانک از سایر افراد دیگر با وعده‌های مختلف نظیر پرداخت وجه 10 میلیون ریالی در ازای کارت عابر بانک به همراه رمز بلاصاحب و یا جلب اطمینان و سوء استفاده از امانت گرفتن کارت شهروندان ، می‌کرد.

    وی گفت: متهم سابقه دار 36 ساله و گرداننده اصلی باند که قبلا پرونده‌ای مرتبط با کلاهبرداری فیشینگ در شهرهای همدان و اصفهان داشت، شناسایی و دستگیر شد و همه اعضای باند با قرار صادره روانه زندان مرکزی مشهد مقدس شدند .

    فرمانده انتظامی خراسان رضوی به شهروندان توصیه کرد برای امنیت در فضای مجازی به مواری از جمله استفاده نکردن از شبکه‌های اجتماعی خارجی و تغییر رویکرد از شبکه اجتماعی خارجی به داخلی، دانلود نکردن نرم افزار از مکان‌های ناشناس و ناامن توجه کنند. همچنین شهروندان بایدبه صفحه پرداخت بانکی و تشخیص صفحه اصلی از صفحه جعلی توجه داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو