عصر بازار

روند بهبود اقتصاد کره جنوبی ادامه می‌یابد

عصر اعتبار- دولت کره جنوبی در گزارش جدید خود اعلام کرد اقتصاد این کشور رو به بهبود است و تولیدات صنعتی و سرمایه گذاری در فاز تصحیح قرار دارند.

روند بهبود اقتصاد کره جنوبی ادامه می‌یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، وزارت دارایی کره جنوبی در گزارش ماهانه خود که اصطلاحا دفترچه سبز نامیده می شود اعلام کرد اقتصاد این کشور اخیرا به کمک مصارف شخصی، روند بهبود را از سر گرفته است اما تولیدات صنعتی، معدنی و سرمایه گذاری در مرحله تصحیح قرار دارند. 

    در ماه مارس به نسبت ماه قبل از آن تولیدات صنعتی کره جنوبی 1.2 درصد کاهش داشته است که این رقم برای ماه ژانویه منفی 0.2 درصد بود. استخراج معدنی نیز پس از رشد 0.8 درصدی ماه فوریه کاهشی 2.5 درصدی در ماه مارس داشت. سرمایه گذاری بخش ساخت و ساز نیز پس از رشد منفی 4.9 درصدی فوریه برای دومین ماه متوالی کاهش داشت و به منفی 4.5 درصد رسید.

    با این حال خرده فروشی که مخارج مصرفی را انعکاس می دهد به نسبت ماه قبل 2.7 درصد افزایش داشته است که این افزایش عمدتا ناشی از افزایش تقاضا برای کالاهای بادوام نظیر خودرو و موبایل بوده است. تقاضا برای خرید خودروهای ساخت داخل 1.3 درصد افزایش یافته است و استفاده از کارت های اعتباری نیز رشد قابل توجه 14.1 درصدی داشته است.

    هم چنین شمار گردش گران چینی که مبدا نخست ورود گردش گر به کره جنوبی محسوب می شود افزایشی 58.8 درصدی به نسبت سال گذشته داشته است. صادرات کره جنوبی نیز که نیمی از رشد اقتصادی این کشور بدان وابسته است 1.5 درصد کاهش داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی