عصر بازار

صعود بورس‌های آسیایی در روز بد رینگت مالزی

عصر اعتبار- بیشتر بورس‌های آسیایی به کمک روند صعودی هفته گذشته بورس وال استریت افزایشی بوده و بهای نفت به بالاترین سطح ۳.۵ سال اخیر رسید.

صعود بورس‌های آسیایی در روز بد رینگت مالزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، به دنبال پیروزی غیر منتظره ماهاتیر محمد- نخست وزیر سابق 92 ساله در انتخابات مالزی،  ارزش رینگت- واحد پول این کشور- بیش از یک درصد کاهش یافت اما شاخص بورس این کشور 0.5 درصد افزایش یافت. در حالی که بسیاری از تحلیل گران انتظار ریزش های سنگین در بازار را داشتند اما محمد با وعده واگذاری مناصب کلیدی بازار بورس به افراد خوش نام توانست تا حد زیادی از نگرانی سهامداران بکاهد. دنی وانگ- کارشناس اقتصادی ارشدموسسه " آرکا کپیتال" گفت: در کوتاه مدت به چشم انداز ملایم و مطلوبی رسیده‌ایم.

    سرمایه‌گذاران اکنون توجه خود را معطوف به مذاکرات چین و آمریکا کرده‌اند. این هفته یک هیات تجاری-اقتصادی عالی رتبه چینی به رهبری لیو هه- معاون رئیس جمهور این کشور- به واشنگتن سفر خواهد کرد. دیروز هنگامی که دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- اعلام کرد در حال همکاری با شی جین پینگ- رئیس جمهور چین- برای بررسی احتمال رفع ممنوعیت های شرکت " زدتی ای" چین است، امیدها به خودداری دو کشور از جنگ تجاری تقویت شد.

    در معاملات امروز، بورس هنگ کنگ رهبری بازارها را در دست داشت و شاخص " هانگ سنگ" با 1.4 درصد افزایش به 31559.59 واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای کامپوزیت" با 0.4 درصد افزایش به 3175.28 واحد رسید و شاخص " نیک کی 225" بورس توکیو تا پایان معاملات اولیه با 0.2 درصد افزایش به 22813.37 واحد رسید.

    در استرالیا شاخص سیدنی 0.3 درصد و شاخص بورس نیوزلند 0.2 درصد افزایش یافتند. بورس تایوان نیز کار خود را با افزایش 0.8 درصدی به پایان برد اما بورس‌های سئول و سنگاپور در محدوده قرمز بودند.

    بهای نفت در پاسخ به تصمیم آمریکا به خروج از برجام به بالاترین سطح از نوامبر 2014 رسید و عواملی چون بی ثباتی در ونزوئلا و عدم اطمینان به تمدید توافق فریز نفتی روسیه و سازمان اوپک همگی باعث تشدید روند افزایشی شدند.

    در بازار ارز هر چند دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی با کاهش ارزش مواجه شد، اما تحلیل گران امیدوارند با حداقل 2 مرتبه افزایش در نرخ بهره آمریکا در سال کنونی، دلار تقویت شود. هر یورو از 1.9432 دلار به 1.966 دلار و هر پوند از 1.3542 دلار به 1.3572 دلار افزایش یافتند. هر دلار از 109.29 ین به 109.23 ین رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو