عصر بازار

اردوغان:

رییس جمهور آینده باید در سیاست پولی موثر باشد

عصر اعتبار- اردوغان گفت: رییس جمهور آینده ترکیه باید چهره موثر در سیاست های پولی این کشور شناخته شود؛ اظهاراتی که لیر را زمین زد.

رییس جمهور آینده باید در سیاست پولی موثر باشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه گفت: پیروز انتخابات بعدی ریاست جمهوری خودش را به عنوان یک فرد موثر در سیاست پولی باید نشان دهد. اکنون بانک مرکزی ترکیه باید نسبت به نکته ای که اردوغان اعلام کرد توجه و طبق آن عمل کند.

    وی در مصاحبه ای با تلویزیون بلومبرگ گفت: بانک مرکزی مستقل است؛ اما نمی تواند سیگنال هایی را که از سوی رییس جمهور به عنوان رییس قوه مجریه تعیین می شود، کنار بگذارد.

    اردوغان گفت: بانک مرکزی ارزشیابی های خود را بر اساس رهنمودهای رییس جمهور انجام خواهد داد و بر این اساس گام بر می‌دارد. معتقد هستم که این موضوع منجر به گام های بسیار سودمندتر در آینده خواهد شد.

    بانک مرکزی، رییس جمهور را پاسخگو می شناسد و باید رییس جمهور به عنوان تصویری که در سیاست های پولی موثر است، شناخته شود. البته اظهارات اردوغان ارزش پول این کشور را تحت فشار قرار داد و در ساعات اولیه امروز هر دلار به 4.3990 لیر رسید که یک رکورد نزولی محسوب می شود؛ اما اندکی بعد هر دلار به 4.3810 لیر معامله شد.

    اردوغان در ارتباط با ریس «هالک بانک» ترکیه که به جرم کمک به دور زدن تحریم های ایران از سوی مقامات آمریکایی مجرم شناخته شده بود گفت: وی بیگناه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی