عصر بازار

یورو به پایین‌ترین قیمت ۵ ماه اخیر رسید

عصر اعتبار- پس از انتشار اخباری از تلاش احزاب ایتالیایی برای فشار آوردن به بانک مرکزی اروپا در مورد بدهی این کشور، ارزش یورو به پایین ترین سطح پنج ماه اخیر رسید.

یورو به پایین‌ترین قیمت ۵ ماه اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»  به نقل از ایسنا، تا پایان آخرین معاملات بورس های اروپایی، شاخص " فوتسی 100" بورس لندن 4 واحد کاهش اما شاخص "دکس" آلمان 13 واحد و شاخص "کک" فرانسه 10 واحد افزایش یافت.

    در معاملات امروز، شاخص "ام اس سی آی" بورس های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن 0.1 درصد کاهش یافت اما شاخص " نیک کی 225" ژاپن با افزایشی 0.7 درصدی معاملات اولیه را به پایان برد.
    با این حال زیان ها در معاملات بورس های آسیا پس از صعود بورس وال استریت در معاملات دیروز به رهبری نمادهای تکنولوژی محدود بود.
    در بازار ارز، یورو هر چند با 0.1 درصد افزایش به 1.1822 دلار رسید اما هنوز در پایین ترین سطح پنج ماه اخیر قرار دارد. نگرانی ها از ریسک سیاسی در ایتالیا هم بر بورس ایتالیا و هم ایتالیا اثر منفی داشت؛ چرا که جنبش پنج ستاره و حزب لیگ طبق اسناد فاش شده در تلاش برای فشار به بانک مرکزی اروپا برای چشم پوشی از بدهی 250 میلیارد یورویی این کشور هستند.
    بازده اوراق قرضه 10 ساله وزارت خزانه داری آمریکا نیز برای نخستین باز از ژوئیه 2011 به 3.10 درصد رسید و این مساله بر روی اشتهای سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در دارایی های پرریسک تری چون سهام تاثیر گذاشته است.
    استفان اینس- مدیر بخش آسیا-اقیانوسیه در موسسه " اونادا" گفت: اگر این روند تداوم یابد پایداری یورو در برابر دلار و اوراق قرضه دشوار خواهد شد.
    شاخص دلار با 0.2 درصد افزایش به 93.226 واحد رسید. نفت نیز به 80 دلار نزدیک شد و هر بشکه نفت خام برنت به 79.43 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی