عصر بازار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

منابع ارزی شرکت های حمل و نقل بین المللی داخلی تامین می شود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون عمران مجلس از رایزنی کمیسیون متبوعش با بانک مرکزی برای تامین منابع ارزی شرکت های حمل و نقل بین المللی داخلی خبر داد.

منابع ارزی شرکت های حمل و نقل بین المللی داخلی تامین می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، سیدحسین افضلی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات رخ داده برای شرکت های حمل و نقل بین المللی در پی نوسانات ارزی، گفت: در حال حاضر ضوابط تامین و انتقال ارز شرکت های حمل و نقل بین المللی مصوب شده؛ اما برای شرکت های داخلی در این حوزه تدبیری اتخاذ نشده است.

    نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از شرکت های حمل و نقل بین المللی نیاز معقول به ارز دارند، افزود:   برای تامین نیازهای ارزی شرکت هایی که به گونه ای نیاز به ارز دارند  باید راهکاری در نظر گرفته شود زیرا تعلل در این بخش قاعدتا بحث بازار سیاه و پیدا شدن بازاری غیر بازار متعارف را به دنبال خواهد داشت.

    تعلل در تامین ارزی شرکت های حمل و نقلی کار این شرکت های داخلی را مختل خواهد کرد

    افضلی با تاکید بر اینکه تعلل در تامین ارزی شرکت های حمل و نقلی کار این شرکت های داخلی را مختل خواهد کرد، تصریح کرد: شرکت های داخلی به هر طریقی باید مورد حمایت قرار بگیرند تا علاوه بر  اداره درست خود مشکلات مربوط به سیستم حمل و نقلی کشور را نیز رفع کنند.

    شرکت های داخلی به هر طریقی باید مورد حمایت قرار بگیرند تا علاوه بر  اداره درست خود مشکلات مربوط به سیستم حمل و نقلی کشور را نیز رفع کنند
    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه حضور شرکت های حمل و نقلی داخلی در کشورهای دیگر و در خارج از مرزهای ایران برای ارایه خدمات نیاز ما به خارج از کشور را کاهش می دهد، گفت: حمایت های مستمر از این شرکت ها به پیشرفت آن ها و در نهایت کمک به اقتصاد ملی ما منجر خواهد شد از این رو هزینه کرد در این حوزه سرمایه گذاری تلقی می شود.

    دولت به تامین نیازهای ارزی شرکت های حمل و نقلی بین المللی داخلی اقدام کند

    وی با تاکید بر اینکه تامین نیازهای ارزی شرکت های حمل و نقلی بین المللی داخلی از سوی دولت می تواند در بهبود عملکرد آن ها در شرایط فعلی بازار کمک کند، افزود: دولت باید با در نظر گرفتن راهکاری بخشی از نیازهای ارزی این شرکت ها که معقول و شناخته شده است را تامین کند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از ورود کمیسیون متبوعش به رفع مشکلات پیش روی شرکت های حمل و نقلی خبر داد و گفت: این کمیسیون حتی آمادگی رایزنی با بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز این شرکت های حملو نقل بین المللی داخلی را نیز دارد از این رو به زودی با دعوت از مسئولان مربوطه این مشکل را رفع خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی