عصر بازار

رییس سامان امور دانشجویان خبر داد:

پرداخت سومین دوره ارز دانشجویی از هفته اول خرداد

عصر اعتبار- رییس سامان امور دانشجویان وزارت علوم از قرار گرفتن بیش از ۹۰۰۰ دانشجو در نوبت دریافت ارز مورد نیاز خبر داد و گفت: مشکل تامین ارز دانشجویان دوره کارشناسی مشغول به تحصیل در خارج از کشور نیز به زودی رفع خواهد شد.

پرداخت سومین دوره ارز دانشجویی از هفته اول خرداد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مجتبی صدیقی ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که با بانک مرکزی داشتیم پرداخت ارز دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی بطور منظم دنبال می‌شود، دانشجویان متقاضی باید برای دریافت ارز تحصیلی خود می‌توانند به سازمان امور دانشجویان وزارت علوم مراجعه کنند.

    وی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای سال جاری دو دوره ارز مورد نیاز دانشجویان تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد و دکتری) مشغول به تحصیل در خارج از کشور پرداخت شد،‌ بطوریکه اولین دوره در 28 فروردین برای 1000 دانشجو و دومین دوره آن 18 اردیبهشت ماه به 1570 نفر متقاضی پرداخت شد.

    رییس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه سومین دوره پرداخت ارز دانشجویی از 8 خرداد ماه آغاز می‌شود،‌ گفت: این سازمان اسامی حدود 1000 تا 1500 نفر از متقاضیان ارز را به بانک‌ مرکزی اعلام خواهد کرد و هر دانشجو ماهیانه 1000 دلار ارز دریافت می‌کند.

    دکتر صدیقی با تاکید بر اینکه بیش از 9000 دانشجوی مشغول به تحصیل در خارج از کشور در صف دریافت ارز قرار دارند،‌ افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

    معاون وزیر علوم در خصوص وضعیت متقاضیان ارز برای دانشجویانی که برای اولین بار به خارج از کشور اعزام می‌شوند نیز تصریح کرد: موضوع این گروه از دانشجویان نیز با هماهنگی بانک مرکزی رفع شده و آنها می‌توانند اطلاعات خود را در سامانه امور دانشجویان وارد کنند تا خارج از نوبت برای دریافت ارز به بانک معرفی شوند و برای اعزام مشکلی نداشته باشند.

    وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر موضوع ارز دانشجویان بجز دانشجویان دوره کارشناسی رفع شده است و وزارت علوم در حال پیگیری بحث ارز دانشجویان کارشناسی است و منتظر اقدام بانک مرکزی در این زمینه هستیم. خوشبختانه با همکاری‌ بانک مرکزی موضوع این دانشجویان نیز به زودی رفع خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی