عصر بازار

عضو هیات رئیسه مجلس:

ایجاد محدودیت در ارایه ارز به رانندگان بین المللی موقت است

عصر اعتبار- عضو هیات رئیسه مجلس، با تاکید بر اینکه ایجاد صف برای ارایه ارز به اقشار مختلف به صلاح نیست، گفت: ایجاد محدودیت در ارایه ارز به رانندگان موقت بوده زیرا حجم مراجعات و تقاضا به حدی می رسد که دولت مجبور به تغییر سیاست خود می شود.

ایجاد محدودیت در ارایه ارز به رانندگان بین المللی موقت است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، شادمهر کاظم زاده با اشاره به ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی به شبکه بانکی مبنی بر شرایط تأمین، انتقال ‏‏‏و پرداخت ارز رانندگان حمل و نقل بین المللی و ترانزیت، گفت: یارانه ای و کوپنی کردن پرداخت ارز به اقشار مختلف از جمله رانندگان حمل و نقل بین المللی به علت تبعات بسیار آن به صلاح نیست.

    نماینده مردم ایلام، دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متمرکز شدن نرخ ارز از سوی دولت بر نرخ 4200 تومانی خود به خود به بروز مشکلاتی در بازار منجر خواهد شد، افزود: طبق قانون ارز باید به صورت شناور بوده و هر نوع دستکاری در آن به نوعی مفسده زا است.

    ایجاد صف برای ارایه ارز به اقشار مختلف جامعه به صلاح نیست

    وی با تاکید بر اینکه ایجاد صف برای ارایه ارز به اقشار مختلف جامعه به صلاح نیست، تصریح کرد: برخی افراد با متقاعد کردن متصدیان امر به دریافت ارز می توانند به راحتی ارز 4200 تومانی را اخذ کرده و در بازار سیاه با نرخ 8 هزار تومان به فروش برسانند این خود راحت به بازار دلالی منجر می شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نباید شرایط مفسده اقتصادی را تقویت کنیم، گفت: دولت نباید منتظر مراجعه و صف بندی جامعه باشد زیرا در این صورت همه جامعه با دلایل مختلف از جمله بیماری، تجارت، سیاحت، گردشگری و تحصیل صفی ایجاد کرده و طلب ارز می کنند.

    دولت توان پرداخت ارز به صف ایجاد شده را ندارد

    کاظم زاده با تاکید بر اینکه دولت توان پرداخت صف ایجاد شده برای دریافت ارز را ندارد، افزود: با این اوصاف نمی توان کنترلی بر این بازار داشت از این رو دولت باید تجدیدنظری در سیاست های خود در این حوزه داشته باشد.

    وی با بیان اینکه عدد در نظر گرفته شده برای نرخ ارز رانندگان نمی تواند ثابت باشد، تصریح کرد: ایجاد محدودیت در ارایه ارز به رانندگان موقت بوده زیرا حجم مراجعات و تقاضا به حدی می رسد که دولت مجبور به تغییر سیاست خود خواهد شد.

    ایجاد محدودیت در ارایه ارز به رانندگان موقت بوده زیرا حجم مراجعات به تغییر این سیاست می انجامد
    عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بهترین حالت در حوزه ساماندهی بازار ارز این است که دولت از سامانه نیما استفاده کرده و به صورت موقت برای رانندگان ترانزیتی سیاستی اعمال کند، گفت: بحث ارز کوپنی و دو نرخی باعث می شود که در اقتصاد همیشه کسی بخواهد بدون انجام کار مشخص تخلف کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو