عصر بازار

تجلیل مدیرعامل بانک کشاورزی از مولف کتاب نفیس خلیج فارس

عصر اعتبار- روح اله خدارحمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی با سهرابی مشاور وزیر امورخارجه و جواد نوروزی مولف کتاب نفیس خلیج فارس دیدار و با اهدای لوح سپاس از این اقدام ارزنده تجلیل کرد.

تجلیل مدیرعامل بانک کشاورزی از مولف کتاب نفیس خلیج فارس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در این دیدار سهرابی با تاکید بر اهمیت  اتحاد،هم افزایی، همفکری و کار گروهی برای غلبه بر هجمه های بیگانه در مسائل فرهنگی و سیاسی ، از توجه مدیرعامل بانک کشاورزی به مسائل فرهنگی، سیاسی و اعتقادی قدردانی کرد.

    وی افزود: نکته مهم در بحث تغییر نام خلیج فارس ، خطر تغییر هویت و مالکیت است؛ مساله درباره نادیده انگاشتن  3000 سال قدمت  تاریخی است که تمام مورخان و اسناد تاریخی دنیا بر آن صحه گذاشته اند .

    سهرابی با اشاره به این مطلب که گردآوری و تالیف این کتاب بر اثر رهنمودهای مقام معظم رهبری و محصول 4 سال تلاش بی وقفه است اظهار داشت: ان شاالله این کتاب به عنوان یک پروژه ملی پیگیری و توسط رایزنان فرهنگی در 80 کشور دنیا توزیع خواهد شد.

    بر اساس این گزارش، خدارحمی در این جلسه کتاب خلیج فارس را اثری ماندگار، نفیس و اثرگذار دانست که با گسترش دانش، موجب حفظ هویت و غنابخشی به مسائل فرهنگی می شود .

    وی این اقدام را شایسته تجلیل دانست و ضمن قدردانی از زحمات نگارنده کتاب خلیج فارس ، این موفقیت ارزشمند را موجب سربلندی و افتخار دانست.

    در ادامه این  دیدار، جواد نوروزی نویسنده کتاب نفیس خلیج فارس در معرفی این اثر گفت: کتاب خلیج فارس اولین کتاب در تاریخ جهان است که به  10 زبان زنده دنیا و در 5 مجلد تهیه شده ؛ در نگارش آن از تمام کتب 5 دهه گذشته جهان درباره خلیج فارس و آثار 750نویسنده از سراسر دنیا  اقتباس شده؛ شامل 120 نقشه از خلیج فارس، و 10 نامه منتشر نشده سازمان ملل است؛ موسسات بزرگ و مهمی محتوای آن را تایید کرده اند، مواد به کار رفته در جلد، شیرازه و ترکیب کتاب در برابر گرما و سرمای شدید مقاوم است؛ ویژگی های خاص فرهنگی در تهیه آن لحاظ شده و مقرر است در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو