عصر بازار

بانک پاسارگاد حامی تولید و اشتغال؛

پروژه‌های شرکت میدکو، با حمایت بانک پاسارگاد به بهره‌برداری رسید

عصر اعتبار-بانک پاسارگاد در راستای افزایش تولید و اشتغال، با حمایت از پروژه‌های شرکت میدکو، زمینه‌ی اجرا و بهره‌برداری از ۳۵پروژه‌ی بزرگ را ایجاد کرده است.

پروژه‌های شرکت میدکو، با حمایت بانک پاسارگاد به بهره‌برداری رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، تاکنون پروژه‌های متعددی شامل معادن سنگ‌آهن، مس، زغال‌سنگ، سیلیس، آهک و دولومیت، کارخانه‌های کنسانتره سنگ‌آهن، گندله سنگ‌آهن، فراوری زغال‌سنگ، فولادسازی، کک‌سازی، فروسیلیس، کاتد مسی، لوله مسی و... توسط شرکت میدکو در شهرهای مختلف کشور اجرا شده است.

    این پروژه‌ها که در سطح کلان و با هدف ایجاد توسعه‌ی پایدار، خلق ارزش برای آیندگان، اشتغالزایی، محرومیت‌زدایی، تقویت ساختارهای رشد و توسعه در نقاط مختلف کشور انجام گرفته، مواردی نظیر کارخانه شماره 1 و 2 تولید کنسانتره سنگ آهن سیرجان به ظرفیت 2 میلیون تن در سال، کارخانه احیای مستقیم بردسیر به ظرفیت 1 میلیون تن آهن اسفنجی در سال، احداث مجتمع فولادسازی بردسیر به ظرفیت 1 میلیون تن در سال، احداث کارخانه تولید گندله سنگ‌آهن سیرجان به ظرفیت2.5میلیون تن در سال، کارخانه شماره 1 و 2 تولید کنسانتره سنگ آهن زرند به ظرفیت 2 میلیون تن در سال و احداث کارخانه تولید گندله سنگ آهن زرند به ظرفیت 2.5میلیون تن در سال را در بر می‌گیرد.

    همچنین مجتمع کک‌سازی زرند به ظرفیت 800هزار تن در سال و پالایشگاه قطران زغال‌سنگ زرند، احداث کارخانه فولاد زرند به ظرفیت 1.7 میلیون تن در سال، احداث کارخانه تولید کاتد مس به ظرفیت 50هزار تن در سال در شهرستان شهر بابک، احداث مجتمع فولادسازی بوتیا با ظرفیت سالیانه 1.5میلیون تن در سال، احداث کارخانه تولید گندله سنگ آهن بوتیا به ظرفیت 2.5میلیون تن در سال، احداث واحد برق بوتیا کرمان به ظرفیت500مگاوات در سال در شهرستان کرمان، طرح تولید آهک پخته به ظرفیت 220هزار تن و دولومیت به ظرفیت84هزار تن در سال، طرح فرآوری زغال‌سنگ طبیعی به ظرفیت550هزار تن در سال در شهرستان طبس، تجهیز و استخراج معدن زغال‌سنگ خمرود در استان کرمان از دیگر پروژه‌های شرکت میدکو است.

    در سال‌های اخیر نیز طرح خردایش مجدد کنسانتره سیرجان، خنک‌سازی کک به روش CDQ، کارخانه احیای مستقیم بوتیا، طرح جامع یکپارچه اطلاعاتی میدکو(ERP)، همچنین طرح‌های آماده‌سازی و استخراج معدن جلال‌آباد، گل‌گهر2، گل‌گهر4، گل گهر6 و نیز معدن مس چاه فیروزه در حال بهره‌برداری یا اجراست.

    از دیگر پروژه‌های مهم این شرکت می‌توان به پروژه‌های پهنه‌ اکتشافی سبلان- قره سو، پهنه‌ اکتشافی طارم سفلی، پهنه‌ اکتشافی شماره7، پهنه‌ اکتشافی شماره22 و پهنه اکتشافی شماره2 اشاره کرد.

    گفتنی‌است در سال گذشته، برای اولین بار در جهان، کاتد مس به روش تانک بایو لیچینگ (استحصال مس با استفاده از باکتری) در مجتمع مس و کاتد مسی شرکت بابک مس ایرانیان تولید شد که از مزایای اصلی روش تانک بایولیچینگ حذف کوره‌های ذوب و در نتیجه کاهش قابل ملاحظه آلایندگی و همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب و منابع انرژی در راستای حمایت از محیط زیست و مسوولیت‌های اجتماعی است.
    شایان ذکر است راه‌اندازی این پروژه‌های ملی موجب گردیده که در طول‌ سال‌های گذشته برای نزدیک به 150هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی