عصر بازار

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد؛

روند افزایشی بدهی های دولتی متوقف شود

اولویت تسویه بدهی بر تعریف پروژه جدید

عصر اعتبار-عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم تعیین تکلیف بدهی های دولت تاکید کرد.

روند افزایشی بدهی های دولتی متوقف شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت،اکبر رنجبرزاده درباره وضعیت بدهی های دولت گفت:در بودجه های سال 95 و 96 موضوع انتشار اوراق مشارکت برای تامین مالی باعث شد که به نوعی درآمدها پیشخور شوند همچنین بدهی های انباشت شده از سال های قبل نیز وجود دارد که این موارد در افزایش حجم بدهی های دولت موثر بوده است.

    عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد:باید بدهی های دولت به بخش خصوصی و دستگاه های مختلف تعیین تکلیف شوند و از روند افزایشی بدهی های دولتی جلوگیری شود.

    نماینده مردم اسدآباد در مجلس دهم شورای اسلامی گفت:در شرایطی که دولت با رقم بالای بدهی روبرو شده نباید پروژه های جدیدی که منابع آن مبهم است تعریف شود.

    رنجبرزاده در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت بر لزوم پرداخت مطالبات پیمانکاران تصریح کرد:اگر افزایش درآمد دولتی وجود دارد دولت نباید برای آن هزینه جدید تعریف کند چرا که تسویه بدهی های دولت در اولویت است.

    عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد:دولت می تواند از محل افزایش درآمد نفت و درآمد حاصل از مابه التفاوت نرخ ارز به منابع دست یابد که  این منابع صرف تسویه بدهی های دولتی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی