عصر بازار

یوان به تنهایی نمی تواند ارز جایگزین شود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز جایگزین راه کاری برای انجام مبادلات است تاکید کرد که یوان نمی تواند به تنهایی ارز جایگزین شود.

یوان به تنهایی نمی تواند ارز جایگزین شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، احمد انارکی محمدی با اشاره به انجام  معاملات بین ایران و چین با ارز یوان اظهار داشت: پیش از این تلاش شده بود که در معاملات بین المللی از ارز جایگزین استفاده شود به نظر می رسد که انجام معامله با یوان نیز در همین راستا صورت گرفته است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در گذشته نیز با چین معاملاتی با ارز یوان صورت گرفته بود، بیان داشت: با این حال از آنجایی که تحریم هایی علیه ایران اعمال شده است به نظر می رسد شرکت های چینی و بانک های این کشور برای مراودات مالی با مشکل مواجه شوند مگر بانک هایی که در گذشته با ایران ارتباط داشتند در این زمینه همکاری کنند.

    نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که حجم مبادلات با چین قابل توجه است جایگزینی یوان تا حدودی می تواند اثرگذار باشد؛ اما این سوال مطرح است که با ارز یوان با چه کشورها دیگری می توان مبادلات داشت.

    وی گفت: لازم است ارز جایگزین را به ارزهای دیگر نیز تسری دهیم تا این مبادلات به نفع ایران نیز باشد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استفاده از یوان به تنهایی نمی تواند مشکلات اقتصادی ایران را کاهش دهد؛ اما تا حدودی این جایگزینی ارز می تواند راه کاری جدید برای فاصله گرفتن از مشکلات اقتصادی و تحریم های جدید باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی