عصر بازار

کاهش واردات چین از ونزوئلا به کمترین میزان ۸ سال گذشته

عصر اعتبار- با اعمال تعرفه روی واردات نفت خام آمریکا از سوی چین و همچنین کاهش واردات از ونزوئلا به کمترین میزان هشت سال گذشته فرصت استثنایی برای ایران پیش آمده تا نفت بیشتری را به چین صادر کند.

کاهش واردات چین از ونزوئلا به کمترین میزان ۸ سال گذشته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، پس از آنکه چین آمریکا را برای اعمال تعرفه روی واردات نفت خام تهدید کرد و فرصت ارزشمندی برای ایران پیش آمد تا نفت بیشتری به چین بفروشد.

    فرصت دیگری هم با کاهش واردات نفت چین از ونزوئلا پیش آمده تا همچنان بزرگترین واردکننده نفت جهان خلأ بیشتری در واردات احساس کند که مسلماً به سمت شریک قدیمی‌اش یعنی ایران خواهد آمد.

    رویترز در گزارشی نوشته است میزان واردات نفت خام چین از ونزوئلا در ماه جولای به کمترین میزان هشت سال گذشته می‌رسد.

    رویترز به نقل از منابع آگاه و بر اساس آمارهای کشتی‌رانی می‌نویسد که ونزوئلا با کاهش تولید نفت خام و همچنین بیشتر شدن مشکلات حمل‌ونقلی روبه‌رو است.

    بر اساس این گزارش، علیرغم این که آمریکا ایران را به تحریم‌های نفتی تهدید کرده و بسیاری بر این باورند که با اعمال این تحریم‌ها میزان صادرات نفت خام ایران به شدت کاهش خواهد یافت اما در حال حاضر فرصت‌هایی پیش‌روی ایران است تا قبل از اعمال این تحریم‌ها نفت بیشتری بفروشد.

    در حال حاضر چین بزرگترین خریدار نفت ایران است و با شرایط پیش آ‌مده برای این کشور درباره واردات از آمریکا و ونزوئلا فرصت مغتنمی برای ایران خواهد بود تا صادرات خود را به این کشور بیشتر کند.

    یک مقام ارشد صنایع نفتی و آگاه به مسائل نفتی این کشور می‌گوید: یکی از بهترین مؤلفه‌ها درباره ونزوئلا ثبات حجم صادرات این کشور طی سال‌های گذشته و قیمت رقابتی برای مشتریان بود اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که شرایط بسیار بدتر شده است.

    این کشور بودجه کافی برای به روز کردن تسهیلات و زیرساخت‌های نفتی این کشور را ندارند.  آنها حتی پول کافی ندارند تا از اختلاط آب در سطح بالا با نفت خام جلوگیری کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو