عصر بازار

بانک "گلد من ساکس"خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در شرکت‌های تحت مدیریت زنان

عصر اعتبار- بانک "گلد من ساکس" اعلام کرد برای کاستن از شکاف جنسیتی در زمینه سرمایه‌گذاری، ۵۰۰ میلیون دلار به شرکت‌هایی که مالکیت یا مدیریت آن‌ها در اختیار زنان است یا توسط زنان تاسیس شده‌اند تزیرق می‌کند.

سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در شرکت‌های تحت مدیریت زنان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، این دومین باری است که این بانک آمریکایی برنامه‌ای مختص زنان در نظر می‌گیرد. این بانک اعلام کرده است به مشتریان زن خود که تمایل به سرمایه گذاری مستقیم و تامین سرمایه دارند، کمک خواهد کرد. استفانی کوهن - مدیر استراتژی بانک گلدمن ساکس- گفت: این سرمایه‌گذاری خود به منزله کسب و کاری جدید برای ماست، چراکه سرمایه‌گذاری و کمک به رشد بنگاه‌ها، کسب و کار ماست. امیدواریم با این کار شرایط را برای زنانی که ایده‌هایی بزرگ دارند اما برای تامین مالی خود با دشواری مواجهند متفاوت کنیم.

    کوهن با اشاره به این که در سال 2017 تنها دو درصد از سرمایه‌گذاری‌ها به شرکت‌های تحت مدیریت زنان رفته است، گفت در این برنامه از 10هزار مدیر و کارآفرین زن حمایت خواهد شد.

    گلدمن ساکس اعلام کرده است یکی دیگر از برنامه‌های این بانک برای برقراری عدالت جنسیتی این است که تا پایان سال 2021، تعداد کارکنان زن و مرد خود در تمامی نقاط جهان را یکسان کند. در حال حاضر از هر 31 مدیر ارشد این بانک، پنج نفر زن هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی