عصر بازار

طی هفته گذشته رخ داد؛

کاهش ۰.۶ درصدی قیمت جهانی طلا

عصر اعتبار- قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت بار دیگر کاهش ۰.۶ درصدی را بر جای گذاشته است.

کاهش ۰.۶ درصدی قیمت جهانی طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از کالاخبر  ،تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که افزایش ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افت مجدد قیمت طلا داشته است.

    بر اساس این گزارش قیمت طلا روز جمعه با 20 سنت افزایش به بیش از 1269 دلار در هر اونس رسیده است ولی نسبت به جمعه هفته قبل از آن حدود 0.6 درصد کاهش داشته است.قیمت هر اونس طلا از ابتدای ژوئن تاکنون نیز بیش از 2.6 درصد کاهش یافته است. قیمت طلا اکنون نزدیک به پایین ترین سطح خود در 6 ماه اخیر قرار دارد.

    به نظر می رسد تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی کالاهای مختلف به خصوص طلا داشته است. آمریکا و چین یکدیگر را تهدید کرده اند که تعرفه های جدید تجاری را از ماه جولای اعمال خواهند کرد.

    فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن نرخ بهره را برای دومین بار در سال 2018 افزایش داده است و جرومی پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا نیز همچنان از افزایش تدریجی نرخ بهره حمایت می کند.

    پیش بینی می شود بانک مرکزی اروپا نیز در تابستان سال آینده نرخ بهره را افزایش دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی