عصر بازار

مشاور رییس سازمان خصوصی سازی:

مجلس تکلیف آزادسازی سهام عدالت را مشخص می‌کند

عصر اعتبار- مشاور رییس سازمان خصوصی سازی گفت: بر اساس اعلام نمایندگان مجلس لایحه آزادسازی سهام عدالت تا پایان تابستان در صحن علنی ارائه و تعیین تکلیف می شود

مجلس تکلیف آزادسازی سهام عدالت را مشخص می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سیدجعفر سبحانی درباره آزاد سازی سهام عدالت اظهارداشت: لایحه آزادسازی سهام عدالت همچنان در کمیسیون های مجلس در دست بررسی قرار دارد. این مقام رسمی افزود: کمیسیون های مختلف مجلس برای بررسی بیشتر با نمایندگان سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس تاکنون جلسات متعددی برگزار کرده اند.

    وی ادامه داد: آنگونه که برخی از نمایندگان مجلس می گویند، لایحه آزادسازی سهام عدالت تا پایان تابستان در صحن علنی ارائه و تعیین تکلیف خواهد شد. سبحانی با اشاره به کلیت این لایحه، گفت: هنوز مشخص نیست چه میزان تغییر در لایحه ارسالی دولت ایجاد شود، اما بر اساس لایحه کنونی که در حال بررسی در مجلس است، مدیریت معاملات خرید و فروش سهام عدالت از راه صندوق سرمایه گذاری قابل معامله «ETF» مدنظر قرار دارد.

    وی افزود: به عنوان مثال اگر 49 شرکت سرمایه پذیر داشته باشیم یک صندوق «ETF» در بورس خواهد بود که سهام تمام 49 شرکت داخل این صندوق ریخته می شود و با توجه به اینکه هر شخصی دارای یک واحد قابل معامله است، 49 میلیون سهم از صندوق خارج می شود. مشاور رییس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: بخش های مختلف همچون بانک، بیمه، پتروشیمی و ... هر کدام به صورت تخصصی صندوق ETF مختص به خود را خواهند داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی