عصر بازار

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق:

اقتصاد نیازمند مدیرانی با رویکرد جدید است

عصر اعتبار- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه اقتصاد نیازمند مدیران با رویکرد جدید است، گفت: جنگ اقتصادی باید با اولویت دادن اقتصاد به جای سیاست در مدت کوتاهی مدیریت شود.

اقتصاد نیازمند مدیرانی با رویکرد جدید است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، یحیی آل اسحاق در خصوص چگونگی مدیریت وضعیت‌ اخیر در اقتصاد کشور و رفع نارضایتی فعالین اقتصادی، گفت: مردم در حوزه‌های مختلف نارسایی‌ها را می‌بینند و نارسایی در حوزه اقتصاد را همه قبول دارند.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ثبات در سیاست‌های اقتصادی وجود ندارد، گفت: نوسانات ارزی مردم را برای خرید و فروش کالا سرگردان می‌کند.

    * گمرک در ترخیص مواد اولیه تعلل نکند

    وی اظهار داشت: در این شرایط علیرغم وجود مشکلات مختلف متاسفانه گمرک هم از ترخیص کالا خودداری می‌کند و بخش اعظمی کالا و مواد اولیه در گمرک مانده و به دلیل سیاست‌های مبهم اجازه ترخیص داده نمی‌‌شود.

    وی با اشاره به مسائل پیش آمده در حوزه واردات موبایل گفت: دولت ارز 4200 تومانی به واردات موبایل اختصاص داده اما در انتها نظامات به گونه‌ای نبوده که عرضه متناسب با ارز 4200 تومانی باشد.

    این استاد دانشگاه اظهار داشت: مجموعه این نارسایی‌ها دو مساله را ایجاد می‌کند که یکی کاهش اعتماد جامعه است.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در یک نظام مدیریتی باید اعتماد عمومی حفظ شود، گفت: حوزه اجرا نیازمند اجرای تصمیم واحد است و نباید در این حوزه تصمیمات متغیر باشد.

    رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه این نارسایی‌ها ممکن است روحیه مردم و جامعه را تحت تاثیر قرار دهد، افزود: 50 درصد از موفقیت هر موضوعی به روحیه بستگی دارد.

    این استاد دانشگاه اظهار داشت:  اینکه دشمن می‌خواهد با جنگ‌های روانی روحیه مردم را تضعیف کند یک واقعیت است اما از طرفی عملکرد نامناسب مسئولین هم موجب به تضعیف روحیه می‌شود.

    وی با بیان اینکه تضعیف روحیه بسیار خطرناک است گفت: انسان به این ترتیب تمام دارایی خود را از دست می‌دهد بنابراین باید مسئولین باید سطح روحیه را در خود و مردم تقویت کنند.

    آل اسحاق با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلف مطالبی برای ایجاد بی‌اعتمادی در بین مردم مطرح می‌شود، گفت: مجموعه این مسائل حکایت از ساماندهی یک طرح همزمان با طراحی مشخص دارد.

    وی اظهار داشت: اگر به این مسائل توجه نشود دشمنان از نارسایی‌های بوجود آمده سوء استفاده می‌کنند.

    رئیس اتاق مشترک ایران عراق با اشاره به اتفاقات پیش آمده در بازارتهران گفت: اصناف و کسبه این بازار آشوب‌گران را نمی‌شناختند و این مساله حکایت از آن دارد که این اتفاقات توسط افرادی که اصلا به کسبه و بازاریان ربطی ندارد هدایت می‌شود.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: مسئولین باید بدانند که دشمنان برای رسیدن به اهدافشان از خودمان سربازگیری می‌کنند و این اتفاقات برنامه‌ریزی شده است.

    برای مدیریت جنگ اقتصادی، اقتصاد به جای سیاست اولویت قرار گیرد

    آل اسحاق بیان داشت: در کشور دایره سیاسی قدرت بر همه دوایر غلبه دارد در حالی که باید برای مدت کوتاهی و حداقل برای شرایط فعلی که در میدان جنگ اقتصادی قرار داریم، اولویت دایره سیاسی و اقتصادی جای خود را با هم عوض کنند و دایره اقتصادی در اولویت قرار گیرد.

    وی افزود: با توجه به اینکه الان دچار تهدید و جنگ اقتصاد هستیم باید فرماندهی شرایط اقتصادی در دست مدیران اقتصادی که از شرایط لازم برخوردار باشند قرار گیرد و دایره سیاسی هم براساس نظر دایره اقتصادی عمل کند.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: آقای روحانی در این شرایط اقتصاد را در اولویت اول قرار دهد.

    * اقتصاد نیازمند مدیران با رویکرد جدید است

    وی اظهار داشت: برای شرایط آتی آینده نیازمند رویکردهای جدید اقتصادی هستیم و همچنین رویکردهای جدید اقتصاد هم نیازمند مدیران اقتصادی جدید است.

    آل اسحاق بیان داشت: اگر مدیران اقتصادی فعلی توان تغییر رویکرد  با شرایط اقتصادی جدید را دارند رویکرد خود را تغییر دهند تا وضعیت اقتصادی بهتر شود  اما اگر این توان را ندارند باید به جای آنها مدیران اقتصادی جدید را جایگزین کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی