عصر بازار

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی:

بلاتکلیفی ارزی تولیدکنندگان را سرگردان کرده است

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با تأکید براینکه امروز تولیدکننده با عدم دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی در شرایط بسیار سختی قرار دارد،گفت دولت باید فکر اساسی برای تأمین ارز مواد اولیه واحدهای تولیدی کند در غیر این صورت ما شاهد تعطیلی واحدها خواهیم بود.

بلاتکلیفی ارزی تولیدکنندگان را سرگردان کرده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حمیدرضا فولادگر با اشاره به اینکه در جلسه اخیر کمیسیون صنایع با رئیس کل بانک مرکزی صحبت‌هایی درباره اولویت بندی کالاها برای دریافت ارز دولتی مطرح شد، اظهار داشت: براساس گروه‌بندی‌ها دولت ارز 4200 تومانی را مختص کالاهای گروه یک شامل کالاهای اساسی و ضروری اعلام کرده است.

    وی با بیان اینکه به کالاهای گروه دو منابع ارزی حاصل از صادرات اختصاص یافته است، افزود: این موضوع نشان می‌دهد به طور کلی گروه دو وجود خارجی نداشته و آن دسته از کالاهای تولیدکنندگان کشور که در این گروه قرار دارند امکان خرید آنها نیست.

    رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با اعلام اینکه قرار است برای گروه کالایی سه نیز ارز بازار ثانویه اختصاص پیدا کند، گفت: دولت هنوز مبنای ارز بازار ثانویه را اعلام نکرده و همین امر عاملی شده تا تولیدکنندگان در سرگردانی شدیدی قرار گرفته و امکان خرید مواد اولیه را نداشته باشند.

    وی با تأکید براینکه امروز تولیدکننده در شرایط بسیار سختی قرار دارند، افزود: دولت باید فکر اساسی برای تأمین ارز مواد اولیه واحدهای تولیدی کند در غیر این صورت ما شاهد تعطیلی و حتی بیکاری در جامعه خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی