عصر بازار

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

آغاز پرداخت مابه‌التفاوت افزایش «حقوق»‌ها و «وام» بازنشستگان از مرداد

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افتتاح ۵۰ پروژه در ۲۲استان با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در هفته پیش رو خبر داد.

آغاز پرداخت مابه‌التفاوت افزایش «حقوق»‌ها و «وام» بازنشستگان از مرداد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدتقی نوربخش در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد ضمن گرامیداشت این ایام گفت: امیدوارم علاوه بر ایفای تعهدات حسب قانون، در این جنگ تمام عیار اقتصادی که از سوی استکبار انجام شده بتوانیم به رونق بخش اقتصادی کمک کنیم.

    وی افزود: فشارهای اقتصادی بر منابع و مصارف تامین اجتماعی وارد می‌شود اما تلاش می کنیم طبق برنامه‌ریزیهای انجام شده از چهار ماه گذشته بدون آنکه خللی بر برنامه وارد شود ارائه خدمت کنیم.

    درصد تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر با مراکز درمانی تفاوتی نکرده است
    دولت در حال بررسی آیین نامه پوشش بیماران پروانه‌ای و ام‌اس

     

    وی از افتتاح 50 پروژه در 22استان با هزینه‌ای بالغ بر 250 میلیارد تومان در هفته پیش رو خبر داد و درباره افت کیفیت و اعتبار دفترچه‌های بیمه درمان گفت: درصد تعهد سازمانهای بیمه گر تفاوتی پیدا نکرده است و پوشش 180 قلم دارو در سال گذشته انجام شد و خللی در ارائه خدمات بوجود نیامده است.

    نوربخش ادامه داد: امیدوارم روزی دفترچه‌ای وجود نداشته باشد که بحث اعتبار و عدم اعتبار آن مطرح باشد و همه دفترچه‌ها حذف شوند. اکنون دفترچه در تمام مراکز ملکی حذف شده و در هشت استان نیز پزشکان بخش خصوصی طرف قرار داد هستند و ویزیت الکترونیکی انجام می‌شود. آیین نامه پوشش بیماران پروانه‌ای و ام اس در دولت در دست بررسی است.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: سال گذشته 70 میلیون نسخه الکترونیک تولید شد.

    وی با بیان اینکه 11هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور داریم که حدود 10 درصد کل تخت ها در بخش دولتی را شامل می‌شود، گفت: بیمارستان فیاض بخش در تهران در دست ساخت است و سال آینده افتتاح می‌شود که شبیه به بیمارستان میلاد است و با آخرین تکنولوژی در غرب استان ساخته می‌شود. بیمارستان هدایت نیز دو سال گذشته مورد بازسازی قرار گرفت که سال آینده به بهره برداری می‌رسد. ظرفیت این دو بیمارستان حدود هزار تخت است. بیمارستانهای خوی، دزفول، آبادان امسال یا سال آینده افتتاح می‌شوند و در هفته دولت بیمارستانهای تبریز، شیراز و اصفهان کلنگ زنی می‌شوند.

    نوربخش ادامه داد: اکنون سازمان 42 هزار پرسنل درمانی دارد و در استخدامی که یک ماه آینده انجام می‌شود 2700 نفر به کادر درمانی افزوده خواهند شد.

    وی به ارتقای هتلینگ بیمارستانی اشاره کرد و گفت: 50 درصد این پروژه پیش رفته است و اقدامات بسیار موثری در این بیمارستانها انجام شده است.

    پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق مستمری‌بگیران در نیمه نخست مرداد

    وی درباره زمان پرداخت معوقات افزایش حقوق گفت: باید افزایش مستمری‌ها در دولت تصویب می‌شد که در نهایت در 20 اردیبهشت ابلاغ شد و در ماه خرداد حقوق‌ها همراه با افزایش‌ها پرداخت شد. مابه التفاوت حداقلی بگیران را پرداخت کرده‌ایم و مابه التفاوت سایر سطوح را در 10 روز اول مرداد پرداخت خواهیم کرد.
    15 درصد عوارض ساختمان سازی، منبع پوشش بیمه کارگران ساختمانی می‌شود

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه کارگران ساختمانی نیز اظهار کرد: قانون مربوطه در عرض دو سال، سه مرتبه عوض شده است. مقرر شده است که 15 درصد عوارض ساختمان سازی، منبع پوشش بیمه کارگران ساختمانی باشد. در حوزه بیمه کارگران ساختمانی با تعهدات ثابت و منابع ناپایدار روبروییم و رکود ساخت و ساز روی منابع اثرگذار است.

    نوربخش ادامه داد: 900 هزار نفر با همین منابع ناپایدار تحت پوشش‌اند و سال قبل هزار میلیارد تومان تخصیص دادیم. 600 میلیارد تومان از محل حق بیمه کارگران و 300 میلیارد هم از محل صدور پروانه‌ها تخصیص یافت و در مجموع 1900 میلیارد هزینه می‌شود.

    وی با بیان اینکه از نمایندگان مجلس می‌خواهیم بازنگری در قانون داشته باشند گفت: طرحی با کمک تعدادی از نمایندگان مجلس در حال انجام است تا این دغدغه‌ها رفع شود. اخیرا دستور دادیم 150 هزارنفر کارگر جدید تحت پوشش بروند و جایگزین 150 هزار نفری بشوند که از این بیمه خارج می‌شوند.طبق ادعای انجمن 100 تا 150 هزار نفر باقی مانده‌اند که تحت پوشش بروند و شرط آن داشتن کارت مهارت و دوم اشتغال در کار ساختمانی است و حتما باید کارگر شاغل باشد. سامانه‌ای هست که کارگران باید در سایت مربوطه ثبت نام کنند.

    آغاز پرداخت وام 4 میلیون تومانی به بازنشستگان از مرداد + شرایط

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره اعطای تسهیلات به بازنشستگان نیز گفت: وام چهارمیلیون تومانی از ابتدای مرداد از طریق بانک رفاه پرداخت می‌شود. افرادی که قبلا وام گرفته اند شامل این تسهیلات نمی‌شوند و افرادی که حقوق و دستمزدشان پایین‌تر است در اولویت قرار دارند.

    بخشودگی 1500 میلیارد تومان از جرایم کارفرمایان

    نوربخش درباره طرح بخشودگی جرائم نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: 70 هزار کارفرما به شعب مراجعه کرده‌اند و این طرح کمک بزرگی برای رفع دغدغه مالی و متوقف شدن جرائم قانونی شان است. گام مهمی برداشته شد تا کارفرمایان توان مدیریتی شان را در جهت تولید داخل بکاربگیرند.

    وی افزود: اصل و جریمه بیش از سه هزار میلیارد تومان بوده که 1500 میلیارد تومان آن بخشیده شده است. بر اساس این طرح جرائم صد درصد بخشیده می‌شوند و اصل بدهی در 12 نوبت تقسیط می‌شود. اگر کارفرما خواهان بخشودگی کمتر از 100 درصد باشد تقسیط بدهی تا 24 قسط امکان پذیر است.

    نوربخش به طرح کارورزی اشاره کرد وگفت: کارگری که در سامانه فنی و حرفه‌ای ثبت نام کرده باشد اگر در کارگاهی به کار گرفته شود تا شش ماه از حق بیمه معاف است. طرح دومی داریم برای افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند و بیکارند و سن‌شان زیر 34 سال است. اگر کارفرمایی این بیمه اولی‌ها را بکارگیری کند، تا دو سال از پرداخت حق بیمه معاف‌اند به شرط آنکه از سه ماه قبل در سامانه کارفرمایی ثبت نام کرده باشند.

    آخرین میزان بدهی دستگاه‌ها و شهرداریها به تامین اجتماعی

    وی درباره پروندههای فساد اقتصادی تامین اجتماعی نیز عنوان کرد: چهار پرونده بزرگ در دولت یازدهم داشتیم که املاک از دست رفته بود و به افرادی منتقل شده بود که با کمک قوه قضائیه و دادستان تهران مساعدت شد و مراحل قانونی خود را طی کرد و این اموال به تامین اجتماعی بازگشت. پرونده های دیگری داریم که به جد پیگیر آنها هستیم.

    مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی درباره میزان بدهی و مطالبات تامین اجتماعی نیز گفت: تا آخر سال 94 مجموع مطالبات ما 89 هزار میلیارد تومان است و بدهی سازمان از دستگاه‌های مختلف حدود شش هزار میلیارد تومان است. 460 میلیارد تومان میزان بدهی شهرداری تهران و هزار میلیارد تومان بدهی سایر شهرداری ها به ماست و در واقع مجموع بدهی شهرداری ها 1460  میلیارد تومان است.

    به گفته نوربخش در راستای خروج از بنگاه داری 54شرکت به مزایده رفته است و در حال مذاکره برای بنگاه‌هایی هستیم که ارزش دارند، اما سود جاری برای سازمان ندارند.

    تادیه بدهی‌های دولت به تامین‌اجتماعی در دستور کار دولت

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره پرداخت 50هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی گفت: تادیه این بدهی ها فردا در دستورکار دولت قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی