عصر بازار

تشکیل پرونده درمانی الکترونیک برای زائران حج تمتع ۹۷

عصر اعتبار- رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از تشکیل پرونده درمانی الکترونیک برای زائران حج تمتع ۹۷ خبر داد.

تشکیل پرونده درمانی الکترونیک برای زائران حج تمتع ۹۷
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در همایش تیم‌های بهداشت که امروز (پنجشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه خدمت رسانی به زائران در اولویت و وظیفه اصلی هلال احمر است، اظهار کرد: وظیفه و ماموریت اصلی ما ارائه خدمات درمانی مناسب به زائران حج 97 با روحیه بالا، تعامل بسیار زیاد و با احساس ایثارگری است.

    وی افزود: طولانی شدن صف زائران و تصمیم‌گیری برای ارائه خدمات درمانی مناسب و بهتر به آن‌ها موجب شد تا با همکاری بعثه مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد و بر همین اساس از ظرفیت درمانی عربستان سعودی نیز استفاده کردیم.

    رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: 3 درمانگاه شبانه روزی در 3 نقطه از محل‌ اسکان زائران و همچنین یک مطب 8 ساعته در مدینه منوره برای ارائه خدمات درمانی به زائران حج 97 در نظر گرفته شده است.

    مرعشی ادامه داد: امسال در مدینه منوره بیمارستان نخواهیم داشت و خدمات بستری را از بیمارستان‌های عربستان سعودی دریافت می‌کنیم و برای انتقال بیماران به بیمارستان در درمانگاه‌ها آمبولانس وجود دارد.

    رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: در عین حال ما در درمانگاه‌ها پزشکان متخصص داخلی، زنان، روانپزشک و غیره خواهیم داشت.

    وی در مورد مراکز درمانی موجود در مکه مکرمه گفت: بیمارستان، 5 درمانگاه شبانه روزی و 80 مطب در مکه مکرمه وجود دارد و سعی داریم مشکلات و نواقصی که سال‌های گذشته وجود داشته است، امسال رفع شود.

    رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در نهایت خاطر نشان کرد: سعی کرده‌ایم تا امسال پرونده درمانی الکترونیک را برای زائران حج تمتع امسال تشکیل دهیم که این پرونده به صورت آنلاین قابلیت دسترسی دارد و این مسئله در ارائه کیفیت بهتر خدمات به زائران حائز اهمیت است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی