عصر بازار

ریزش ۱۱ دلاری قیمت طلای جهانی

عصر اعتبار- قیمت طلا روز پنج شنبه که ارزش دلار همچنان بالا ماند، تغییر چندانی نداشت و نزدیک به پایینترین حد خود در یک هفته اخیر ایستاد.

ریزش ۱۱ دلاری قیمت طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در 1243.10 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه یک درصد سقوط کرد و به 1240.89 دلار رسید که پایینترین قیمت در بیش از یک هفته گذشته بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت 0.1 درصد کاهش یافت و به 1243.60 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با 11 دلار یا 0.9 درصد کاهش، در 1244.40 دلار بسته شده بود.

    به گفته یک معامله‌گر مقیم سیدنی، ارزش دلار آمریکا در میان سایر ارزهای بزرگ افزایش یافته و این امر دلیل اصلی کاهش قیمت طلا بوده است.

    دلار آمریکا تحت تاثیر آمار اقتصادی مطلوبی که احتمال افزایش بیشتر نرخهای بهره در سال میلادی جاری را تقویت کرد، در معاملات روز پنج شنبه همچنان نزدیک به بالاترین حد شش ماه اخیر در برابر ین ژاپن قرار گرفت و در برابر سایر ارزهای بزرگ نیز بالاتر ماند.

    قوی شدن ارزش دلار آمریکا طلا را که به این ارز قیمت گذاری می‌شود، برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر می‌کند.

    بر اساس گزارش رویترز، دولت آمریکا هفته جاری تهدید کرد روی کالاهای وارداتی چین به ارزش 200 میلیارد دلار، تعرفه 10 درصدی وضع خواهد کرد. واشنگتن هفته گذشته تعرفه 25 درصدی را روی واردات چینی به ارزش 34 میلیارد دلار وضع کرد و پکن بلافاصله با اعمال تعرفه‌های مشابه روی محصولات آمریکایی به ارزش 34 میلیارد دلار واکنش نشان داد. سرمایه‌گذاران از این واهمه دارند که جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان به رشد اقتصاد جهانی آسیب وارد کند.

    بازارهای سهام و کالا در معاملات روز پنج شنبه تلاش کردند بخشی از ضرر سنگینی که روز گذشته بدنبال نگرانیها نسبت به پیامدهای نامطلوب جنگ تجاری میان آمریکا و چین متحمل شده بود، جبران کردند و اندکی بهبود نشان دادند.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح 1237 دلار را شکسته و تا سطح حمایتی بعدی که در 1226 دلار قرار دارد سقوط کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد افزایش یافت و به 15.78 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 938.50 دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، 825.40  دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی