عصر بازار

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی:

سایه سنگین تهدید نقدینگی سرگردان بر اقتصاد

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت:در حالی سایه سنگین نقدینگی سرگردان بر اقتصاد کشور وجود دارد که می توان بخش تولید را با هدایت صحیح نقدینگی از وضعیت فعلی خارج کرد.

سایه سنگین تهدید نقدینگی سرگردان بر اقتصاد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳:۰۰

     

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، رحیم زارع درخصوص وضعیت بازار بورس کشور گفت:شاخص بازار سرمایه تحت تاثیر مولفه های اقتصادی و اخبار سیاسی با نوساناتی روبرو شده است و به نوعی هنوز سرمایه گذاران هنوز در خصوص سرمایه گذاری در بورس مردد هستند.

    سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:در کل در سال های گذشته بازار سرمایهکشور تحت تاثیر رکود اقتصادی بوده و از رشد مطلوبی برخوردار نبوده و بدیهی است برای توسعه اقتصادی باید بازار سرمایه حمایت شود.

    سایه سنگین نقدینگی سرگردان بر اقتصاد کشور

    نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، افزود:همواره روی موضوع شفافیت اقتصادی تاکید می شود در این راستا بکارگیری ابزارهای نظارتی در بازار سرمایه امکان پذیر است و شرکت های بورسی باید از عملکرد شفافی برخوردار باشند.

    زارع در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:حجم قابل توجهی از نقدینگی در کشور سرگردان است که اگر مدیریت نشود همواره بازارها و اقتصاد کشور را تهدید می کند که می توان به تاثیرات مدت اخیر اشاره کرد.

    وی گفت:در حالی سایه سنگین نقدینگی سرگردان در اقتصاد کشور وجود دارد که می توان بخش تولید را با هدایت صحیح نقدینگی از وضعیت فعلی خارج کرد یعنی بنگاه های اقتصادی را با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه می توان تامین مالی کرد.   

    سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:راه اندازی بازار سرمایه،عرضه اولیه سهام شرکت ها و نوسانات قیمتی در بازارهای موازی، بازار سرمایه را در مدت اخیر تحت تاثیر قرار داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی