عصر بازار

نوسانات قیمت «سکه» در روند آزادی زندانیان غیرعمد مشکل ایجاد کرده است

عصر اعتبار- رئیس ستاد دیه البرز گفت: متاسفانه نوسانات نرخ سکه سبب مشکلات فراوانی برای ما و زندانیان غیرعمد شده است و سبب شده تا مبالغی که ما برای آزادی این زندانیان جمع‌آوری کرده بودیم کم شود و تعداد کمتری زندانی بتوانیم آزاد کنیم.

نوسانات قیمت «سکه» در روند آزادی زندانیان غیرعمد مشکل ایجاد کرده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمد باقر مقدسی  اظهار داشت: در سه ماه اول سال تا کنون 76 نفر زندانی غیر عمد که 2 نفر از آنها خانم هستند در استان البرز آزاد شدند.

    رئیس ستاد دیه استان البرز عنوان کرد: با مساعدت خیرین، ستاد دیه و گذشت شاکیان و همچنین در نظر گرفتن تسهیلات بانکی توانستیم این تعداد از زندانیان غیر عمد را به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردانیم.

    وی با اشاره به اینکه مبلغ بدهی این افراد 128 میلیارد ریال بوده است، افزود: در حال حاضر 394 نفر زندانی غیرعمد در زندانهای استان البرز به سر می‌برند که در انتظار لطف خیرین و همچنین گذشت شاکی خود هستند.

    مقدسی با اشاره به روند تغییر نرخ سه در کشور گفت: متاسفانه نوسانات نرخ سکه سبب مشکلات فراوانی برای ما و زندانیان غیر عمد شده است و سبب شده تا مبالغی که ما برای آزادی این زندانیان جمع‌آوری کرده بودیم کم شود و تعداد کمتری زندانی بتوانیم آزاد کنیم.

    وی ادامه داد: از 76 نفر زندانی غیر عمدی که آزاد شدند 31 نفر آنها زندانی مهریه بودند که قرار بود این تعداد بیشتر از این شود ولی متاسفانه با تغییرات نرخ سکه تعداد این افراد کاسته شد.

    رئیس ستاد دیه استان البرز تصریح کرد: امیدوار هستیم نرخ سکه با یک مبلغ مناسب ثابت شود تا بتونیم زندانیان بی‌گناه دیگری را به آغوش گرم خانواده‌هایشان برگردانیم.

    مقدسی با بیان اینکه با مصوبه سال 95 که در کشور برای زندانیان تصادفات رانندگی به تصویب رسید دیگر این افراد روانه زندان نمی شدند، گفت: در قانون صراحتا آمده است اگر کسی گواهینامه یا بیمه نامه نداشته باشد و دچار تصادف شود از صندوق خسارتهای دولت مبلغ دیه پرداخت و به صورت اقساط از فرد متخلف گرفته می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی