عصر بازار

بررسی طرح جامع بانکداری در دستور کار مجلس

عصر اعتبار- طرح جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران بزودی در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی خواهد شد.

بررسی طرح جامع بانکداری در دستور کار مجلس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام این خبر گفت: کار بررسی این طرح از اوسط مرداد در کمیسیون اقتصادی مجلس آغاز می شود و پیش بینی می شود نیمه دوم امسال این طرح ، به صحن علنی مجلس برود.

    محمد حسین حسین زاده بحرینی در پاسخ به این سئوال که طرح جامع بانکداری همان لایحه اصلاح نظام بانکی کشور است گفت : در سال 90 لایحه ای با هدف اصلاح قانون بانک مرکزی و اصلاح قانون نظام بانکی کشور به مجلس فرستاده شده که این طرح به دلیل تحریم ها مسکوت ماند. سال گذشته نیز دولت لایحه ای با عنوان اصلاح نظام بانکی به مجلس فرستاد که بخشی از لوایح دوقلوو بود.

    وی بابیان اینکه در مجلس آیین نامه ای داریم که به ما اجازه می دهد اگر با موضوع واحدی چند لایحه وطرح وجود داشته باشد می توان آنها را درهم ادغام و تبدیل به یک طرح مشترک کرد گفت: در این باره نیز چون چند لایحه با موضوع واحد وجود داشت ما این لایحه ها را درهم ادغام و آن را در قالب طرح جامع بانکداری در نظام جمهوری اسلامی ارائه کرده ایم.

    نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح شامل اصلاح قانون بانک مرکزی و اصلاح قانون نظام بانکی کشور است گفت: افزایش قدرت و اقتدار بانک مرکزی و گسترده تر شدن دامنه نظارت درون سازمانی بانک ها از مهمترین محورهای طرح جامعه بانکداری در ایران است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی