عصر بازار

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بازار ثانویه قیمت ارز را کاهش داد

منابع ارزی شرکت های وابسته به دولت وارد کشور نمی شود

عصر اعتبار- رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، توضیحاتی پیرامون تشکیل بازار ثانویه ارز ارائه کرد.

بازار ثانویه قیمت ارز را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، غلامرضا تاجگردون با اشاره به تشکیل بازار ثانویه ارز، گفت: مجلس از روز اول اصرار داشت که بازار ثانویه ارز باید سریعتر تشکیل شود، لذا اقدامات دیرهنگام برای تشکیل این بازار اثرات منفی در اقتصاد داشته است.

    رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با شروع فعالیت بازار ثانویه قیمت ارز کاهش قابل توجهی داشته است، افزود: فعالیت در بازار ثانویه باید با سرعت و احتیاط بیشتری انجام شود تا سبب تعادل بخشی بازار شود.

    رابطه صادرکننده و واردکننده باید شکل بگیرد

    وی ادامه داد: سهم قابل توجه ای از منابع ارزی کشور که متعلق به شرکت های وابسته به دولت بوده وارد کشور نمی شود، لذا زمانی که دولت این اقدام را انجام نمی دهد چه انتظاری از بخش خصوصی می رود.

    نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازار ثانویه ارز باید هر چه سریعتر متشکل شود، یادآور شد: رابطه صادرکننده و واردکننده باید شکل بگیرد و به همین بسنده نشود، البته نباید این الزام در نظر گرفته شود  که فعالیت یک به یک باشد، چراکه شاید بتوان بازار را بازتر کرد.

    رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:هرچه بازار بازتر شود قیمت واقعی ارز مشخص تر خواهد شد و افت دلار در برابر ریال را به همراه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی