عصر بازار

کسری بودجه ۹ ماهه دولت ترامپ به ۶۰۷ میلیارد دلار رسید

عصر اعتبار- کسری بودجه دولت آمریکا در ۹ ماهه نخست ۲۰۱۸ با ۱۶ درصد افزایش به ۶۰۷ میلیارد دلار رسید.

کسری بودجه ۹ ماهه دولت ترامپ به ۶۰۷ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  تسنیم، در حالی که در نتیجه سیاست های دولت ترامپ هزینه های دولت آمریکا از درآمدهای این کشور پیشی گرفته، کسری بودجه این کشور در 9 ماهه نخست امسال با 16 درصد افزایش به 607 میلیارد دلار رسیده است.

    بر اساس گزارش وزارت خزانه داری امریکا، این کسری بودجه نسبت به کسری بودجه 523 میلیارد دلاری مدت مشابه سال 2017 افزایش نشان می دهد. میزان درآمدهای دولت آمریکا در این بازه زمانی به 2.54 تریلیون دلار رسیده که 1.3 درصد نسبت به یک سال قبل افزایش نشان می دهد، اما میزان هزینه های دولت با رشدی 3.9 درصدی به 3.15 تریلیون دلار رسیده است.

    این گزارش حاکی است، میزان هزینه های دولت آمریکا در بخش پرداخت بهره بدهی های عمومی و 3 برنامه اجتماعی (تامین اجتماعی، مدیکر و مدیکید) نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. همچنین هزینه های وزارت امنیت داخلی آمریکا با 51 درصد رشد به 18 میلیارد دلار رسیده است.

    در ماه دسامبر، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قانون کاهش حدودا 1.5 تریلیون دلاری مالیات ها را با هدف افزایش رشد اقتصادی، دستمزدها و سرمایه گذاری به امضا رساند. وی همچنین در سال جاری میلادی لایحه افزایش 300 میلیارد دلاری هزینه های دولت را به امضا رسانده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی