عصر بازار

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر خبر داد:

سکه‌های تحویل داده شده وارد بازار نشد

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: بازار سکه با توجه به آغاز واگذاری‌های سکه پیش فروشی انتظار می‌رفت با افزایش عرضه رو به رو شود، اما این سکه‌ها وارد بازار نشد و عرضه افزایش تقاضا را پوشش نداد.

سکه‌های تحویل داده شده وارد بازار نشد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، محمد کشتی آرای در خصوص شرایط حال حاضر بازار طلا و سکه گفت: طی این هفته قیمت جهانی طلا روند نزولی داشت و حدود 20 دلار کاهش قیمت را برای خود ثبت کرده است.

    وی افزود: اوایل هفته پیش بینی‌ها به این صورت بود که با توجه به واگذاری سکه‌های پیش فروشی قیمت طلا و سکه کاهش یابد به همین خاطر قیمت سکه تا 2 میلیون و 760 هزار تومان قیمت کاهش یافت.

    رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر تصریح کرد: از روز گذشته قیمت طلا و سکه در بازار برخلاف کاهش قیمت جهانی طلا حرکت کرد و قیمت سکه با توجه به واگذاری‌ها کاهش نیافت.

    کشتی آرای در توضیح دلایل کاهش نیافتن قیمت سکه گفت: بازار سکه با توجه به آغاز واگذاری‌های سکه پیش فروشی انتظار می‌رفت با افزایش عرضه رو به رو شود، اما این سکه‌ها وارد بازار نشدن و افزایش عرضه صورت نگرفت.

    وی با اشاره به اینکه افزایش تقاضا افزایش قیمت را به دنبال داشته، گفت: این تقاضا قیمت سکه را با افزایش 150 هزار تومانی به دو میلیون و 900 هزار تومان رساند.

    رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در خصوص قیمت سایر انواع سکه گفت: نیم سکه با 32 هزار تومان افزایش به 1 میلیون و 382 هزار تومان، ربع سکه با 20 هزار تومان افزایش به 715 هزار تومان، سکه یک گرمی با 10 هزار تومان افزایش به 414 هزار تومان رسید و هر گرم طلای 18 عیار با 4 هزار تومان افزایش به 237 هزار تومان رسید.

    کشتی آرای عنوان کرد: این افزایش قیمت‌ها برخلاف انتظار بود که اتفاق افتاد که یکی از عوامل اصلی آن افزایش تقاضا در بازار و نوسانات نرخ ارز است.

    وی در خصوص حباب قیمت سکه خاطر نشان کرد: حباب سکه در شرایط حال حاضر در مقایسه با روز گذشته حدود 520 هزار تومان است، این درشرایطی است که در اواسط هفته این حباب تا 460 هزار تومان کاهش داشت.

    رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در پاسخ به سوالی در خصوص پیش بینی از بازار طلا و سکه گفت: در شرایط فعلی امکان پیش بینی وجود ندارد، زیرا به دلیل تغییر سریع شرایط باید ساعتی بازار را تحلیل کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی