عصر بازار

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس خبر داد:

آموزش و پرورش پاسخگوی حذف سختی کار از حقوق معلمان باشد

عصر اعتبار- رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به این که صرفه‌جویی در آموزش و پرورش یعنی نابودی تعلیم و تربیت گفت: آیا حذف سختی کار و سایر مزایا که برای معلمان اتفاق افتاده است در سایر دستگاه‌ها نیز اجرا می‌شود؟

آموزش و پرورش پاسخگوی حذف سختی کار از حقوق معلمان باشد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس درباره حذف بند سختی کار معلمان، حق عائله‌مندی زنان مجرد، عدم اجرای قانون مزایای ایثارگران و نقص اجرای افزایش 20 درصدی حقوق سال 97، اظهار کرد: این موارد به همراه تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان، عدم پیگیری نظام رتبه‌بندی معلمان و متناسب‌سازی شاغلان و بازنشستگان، بیشترین موضوع مراجعات مردمی را تشکیل می‌دهد.

    وی با اشاره به اظهارات مسئولان آموزش و پرورش درباره این که حذف بند سختی شغل معلمان براساس رای دیوان محاسبات است، افزود: چرا این موضوع صرفا برای فرهنگیان اجرا می‌شود.

    حاجی‌بابایی با طرح این سوال از وزیر آموزش و پرورش که آیا شش سال فرصت کافی برای دفاع از حقوق قانونی معلمان وجود نداشت، مطرح کرد: مسئولان آموزش و پرورش در سخنان خود گفته‌اند که بعد از چندین بار تذکر دستگاه‌های نظارتی ناچار به کسر مزایای فرهنگیان شده‌اند، مگر وزیر آموزش و پرورش پیش از این به عنوان معاون پشتیبانی این وزارتخانه حضور نداشت، پس چرا اقدام به اخذ مصوبه از دولت و شورای توسعه مدیریت نداشته‌اند.

    رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بیان کرد: می‌گویند افزایش حقوق معلمان در دولت دهم بدون طی کردن مراحل قانونی بوده است، فوق‌العاده سختی کار فرهنگیان براساس بند 2 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری و براساس بخش‌نامه مورخ 5 دی ماه 89 معاون توسعه مدیریت و مصوبه 29 آذر 89 شورای توسعه مدیریت که به تایید رئیس جمهور رسیده است و حق عائله‌مندی زنان مجرد نیز به موجب بند 4 ماده 68 مدیریت خدمات کشوری به استناد قانون تفسیر بند 4 ماده 68 ابلاغی در تاریخ 16 اسفند سال 90 و بخشنامه مورخ 29 بهمن سال 90 معاون حقوقی رئیس جمهور اجرا شده است.

    * آموزش و پرورش برای کاهش حقوق معلمان جلوتر از دیوان محاسبات حرکت نکند

    وی تصریح کرد: چرا به جای پیگیری حقوق قانونی معلمان فرافکنی به قبل می‌شود، مگر در آن زمان دیوان محاسبات وجود نداشت، مگر نهادهای نظارتی نبودند، چرا این مزایای برقرار شد و شاهد افزایش حقوق معلمان بودیم، چرا که پیگیری می‌کردیم، ادله بیان می‌شد و دولت موافقت می‌کرد.

    حاجی‌بابایی گفت: آموزش و پرورش اگر نمی‌تواند برای افزایش حقوق، از معلمان دفاع کند، حداقل برای کاهش آن جلوتر از دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری حرکت نکند.

    * آیا سایر دستگاه‌ها نیز مزایای کارکنان خود را حذف می‌کنند؟

    وزیر اسبق آموزش و پرورش این سوال را مطرح کرد که، وضعیت بند سقفی کار و سایر مزایایی که حذف و کاهش آن در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته، در سایر دستگاه‌های اجرایی چگونه است؟ چرا مزایای دستگاه‌های دیگر قطع نشده است؟ این‌ها در جلسات با دستگاه‌های قانون‌گذار و نظارتی باید بیان شود.

    * زمزمه‌های قطع فوق‌العاده شغل در احکام بازنشستگی

    وی بیان کرد: در حالی که در مجلس برای همسان‌سازی حقوق معلمان قانون مصوب شده است، زمزمه‌های قطع فوق‌العاده شغل در احکام بازنشستگی شنیده می‌شود. باید آموزش و پرورش برای حل این مشکل نیز پیشقدم شود و اجازه ندهد به هیچ عنوان این مشکل ایجاد شود، اگر می‌توانید مشکل را حل کنید بفرمایید و اگر نمی‌توانید اعلام کنید. آقای وزیر در اطلاع‌رسانی کج راهه می‌روید، همه امور کشور را روابط عمومی شما پیگیری می‌کند الا پیگیری مشکل فرهنگیان که وظیفه ذاتی شما است.

    * طبق قانون بودجه 97 میانگین افزایش حقوق فرهنگیان باید 15 درصد باشد

    حاجی‌بابایی گفت: براساس قانون بودجه 97 و استفساریه‌ای که تقدیم مجلس شد، باید میانگین افزایش حقوق فرهنگیان در سال 97 حدود 15 درصد باشد، چرا در دولت فریاد نمی‌زنید، فراکسیون فرهنگیان آمادگی دفاع از حقوق قانونی معلمان را در کنار شما دارد. همه باید بدون مقصر تراشی از حق معلمان دفاع کنیم و دست از سیاسی‌بازی و فرافکنی برداریم. کسی که خانه شیشه‌ای دارد به طرف دیگر آن سنگ‌اندازی نمی‌کند.

    * تیم سیاسی را به تیم آموزشی و پرورش تغییر دهید

    رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: آقای بطحایی لطفا تیم سیاسی را به تیم آموزشی و پرورش تغییر دهید، در حال حاضر نعمت حساس شدن مردم به تیم اقتصادی دولت و فضای موجود جامعه شما را در امان نگهداشته است. فرصت را غنیمت بشمارید.

    * صرفه‌جویی در آموزش و پرورش یعنی نابودی تعلیم و تربیت

    وی تاکید کرد: وزیر آموزش و پرورش باید تمام قد از فرهنگیان دفاع کند، صرفه‌جویی در آموزش و پرورش یعنی نابودی نظام تعلیم و تربیت، سند تحول بنیادین یعنی معلم عزتمند، استخدام رسمی و نبود آن یعنی معلم روزمزد لطفا به داد مدارس برسید. واگذاری مدارس به بخش خصوصی فریاد مردم را درآورده است.

    حاجی‌بابایی تصریح کرد: همین هفته قبل بود که فریاد واگذاری مدرسه دخترانه معصومیه منطقه یازده اعتراض مردم را به دنبال داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی