عصر بازار

از جریمه گوگل تا انتقاد شدید ترامپ از اروپا

عصر اعتبار- پس از آنکه اتحادیه اروپا شرکت آمریکایی گوگل را به علت انحصارطلبی تجاری ۵ میلیارد دلار جریمه کرد، حالا ترامپ علاوه بر انتقاد شدید این اقدام، آن را حربه اروپایی‌ها برای مقابله با آمریکا می‌داند.

از جریمه گوگل تا انتقاد شدید ترامپ از اروپا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مقامات اتحادیه اروپا روز چهارشنبه بود که اعلام کردند گوگل به منظور ارتقای محصولات، سرویس ها و اپلیکیشن خود در کنار سیستم عامل اندروید که خود توسعه داده است، از استفاده آزادانه و منصفانه کاربران اینترنت از خدمات و سیستم عامل های شرکت های رقیب خود جلوگیری بعمل آورده است.

    حالا گزارش های بسیاری مبنی بر تلاش های گوگل برای ایجاد تغییرات در بستر فعالیت هایش منتشر شده است تا بتواند از زیر بار سنگین جریمه ای که اتحادیه اروپا برایش وضع کرده، شانه خالی کند.

    دونالد ترامپ – رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا – در واکنش به جریمه سنگینی که اروپایی‌ها برای گوگل وضع کرده‌اند، با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت : «هم اکنون میبینیم که اتحادیه اروپا یکی از بزرگترین شرکت های آمریکایی، گوگل، 5 میلیارد دلار را جریمه کرد. همانطور که قبلا گفته بودم اروپایی ها فقط از آمریکا سواستفاده می کردند و فقط برای پول با ما رابطه دارند اما دیگر نخواهیم گذاشت چنین چیزی ادامه پیدا کند».  

    البته این نخستین باری نیست که گوگل از سوی اتحادیه اروپا جریمه می شود بعنوان مثال، این غول تکنولوژی آمریکایی سال گذشته بود که به دلیل اولویت دادن به سرویس‌های توسعه داده شده خود در مقایسه با سایر رقبا در نمایش سایت های مختلف در موتور جستجوی گوگل، 2.7 میلیارد دلار جریمه شد.

    تحلیلگران بسیاری بر این باورند که گوگل به احتمال زیاد برای فرار از پرداخت این جریمه هنگفت، تحولات و تغییرات اساسی در پلتفرم و سرویس های خود ایجاد خواهد کرد.

    البته هنوز هیچ بیانیه رسمی دیگری از سوی گوگل اعلام نشده است.

    مدتی است که جنگ تجاری میان آمریکا و اروپا تحت تاثیر دستور ترامپ مبنی بر وضع قانون افزایش تعرفه‌های واردات فلزات ارزشمند و محصولات اروپایی به این کشور بالا گرفته است و از آن سو، اتحادیه اروپا نیز در اقدامی تلافی جویانه تعرفه واردات بسیاری از کالاهای آمریکایی به این قاره سبز را بالا برده است.

    ژان کلود یونکر - رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا – قرار است چهارشنبه آینده در کاخ سفید با ترامپ دیدار کرده و سپس درباره مسائل تجاری به گفت‌وگو بنشینند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی