عصر بازار

سرمایه های سرگردان بازار ارز و سکه را درگیر حباب کرد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است: سرمایه های سرگردان بازار ارز و سکه و طلا را درگیر حباب قیمتی کرده است.

سرمایه های سرگردان بازار ارز و سکه را درگیر حباب کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مجید کیان پور با بیان اینکه در اظهارات اخیر مسئولان دولتی دیده شده که از ارایه یارانه در خصوص ارز صحبت به میان می آید، افزود: گویا دولت مایه تفاوت دلار دولتی که به دانشجویان یا غیره می پردازد را محاسبه کرده و معتقد است یارانه پرداخت می کند.

    وی با تاکید بر اینکه جو روانی حاکم بر بازار بیش از هر چیزی نابه سامانی فعلی را رقم زده است، تصریح کرد: بیش از اینکه وضع اقتصاد کشور متاثر از تحریم ها و محدودیت های خارجی باشد مدیریت نا مناسب عامل اصلی وضعیت فعلی است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تجربه رشد یک باره نرخ ارز در سال های گذشته نیز تکرار شده است، گفت: در حال حاضر دولت باید با شناسایی دقیق مطالبات قشر متقاضی از تقاضاهای کاذب که در بازار رخ داده و به بزرگ تر شدن حباب قیمت ها دامن زده جلوگیری کند.

    کیان پور با تاکید بر اینکه دولت باید نسبت به ساماندهی بازار ارز، سکه و طلا اقدام کند، افزود: یکی از راهکارهای ساماندهی این نوع بازارها هدایت نقدینگی های سرگردان به سمت تولید با ارایه مشوق های کافی است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه گذاری در بخش تولید عایدی چندانی نصیب سرمایه گذاران نمی کند، گفت: تا زمانی که زمینه واردات کالاهای مشابه تولید داخل مسدود نشود تمایل برای واردات بیش از تولید خواهد بود از این رو سرمایه های سرگردان نیز هر بار سر از یک بازار در می آورد.

    کیان پور ادامه داد: در حال حاضر برخی با نوسانات ارزی پول های کلانی به جیب زده و گرانی را در همه حوزه ها تسری داده اند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کالاها و خدمات با دلار بیش از ٧ هزار تومان در بازار معامله می شوند، گفت: دولت باید پاسخگوی چرایی تاثیرپذیری نرخ ها از نوسانات اخیر باشد زیرا هیچ دلیل قانع کننده ای برای گرانی تولیدات داخلی وجود ندارد.

    وی افزود: ادامه شرایط فعلی تنها به نفع عده ای بوده که با ایجاد بازار سیاه، پول های بسیار به دست آورده اند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تا زمانی که برنامه ریزی مشخص برای ساماندهی سرمایه های سرگردان صورت نگیرد حباب گرانی هر بار یکی از بازارهای را ملتهب کرده و به بی ثبات نرخ ها دامن خواهد زد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی