عصر بازار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران خبر داد:

اولویت‌بندی پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تولیدی

عصر اعتبار- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با بیان اینکه ارائه تسهیلات به شرکت‌های تولیدی اولویت‌بندی می‌شوند و ادامه دارد، گفت: در حال حاضر بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات با ما همکاری و تعامل داشته‌اند.

اولویت‌بندی پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تولیدی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد امامی‌امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، با بیان اینکه ما در حال ارائه سبدی از تهسیلات به گروه‌های تولیدکنندگان هستیم گفت: پرداخت‌ها به شرکت‌های تولیدی اولویت‌بندی می‌شوند و به هر شرکت با توجه به نیازهایش تسهیلات ارائه می‌شود.

    وی در ادامه افزود: نوعی تسهیلات کم بهره وجود دارد که در اختیار حوزه تعاون روستایی با بهره 6 درصد قرار گرفته است؛ همچنین نوع دیگری از پرداخت‌ها به حوزه مشاغل خانگی اختصاص یافته که در این مورد نیز بهره به اندازه 6 درصد است.

    امامی امین اظهار داشت: نوعی تسهیلات دیگر در سامانه کارآ ارائه می‌شود که برای توسعه، نوسازی و احداث به کارفرمایان پرداخت می‌شود؛ نرخ بهره این تسهیلات از 14 تا 18 درصد در نظر گرفته شده است این پرداخت‌ها در تهران با نرخ 18 درصد پرداخت می‌شود و در شهرستان‌ها پرداخت با بهره‌ای از 14 تا 16 درصد ارائه می‌شود.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران افزود: استان تهران رتبه اول در پرداخت تسهیلات را کسب کرده است و روال‌ها برای پرداخت ادامه پیدا خواهند کرد. در حال حاضر بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات با ما همکاری انجام داده و تعامل داشته‌اند ولی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ضوابطی پیش روی دارند که مهمترین آن ارائه تضامین لازم از سوی دریافت کنندگان تسهیلات است.

    وی ادامه داد: اگر متقاضی مدارک لازم و ضمانت‌ها را به بانک ارائه دهد پرداخت انجام می‌شود و می‌توانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

    امامی امین تصریح کرد: ما هر هفته در جلسات ستاد تسهیل امور شرکت‌های تولیدی را بررسی می‌کنیم و کارخانجاتی که مشکلاتی از قبیل بدهی‌های معوقه‌ای، مالیاتی و ... دارند با بیان مسائل شرکت خود به مسائل آنها رسیدگی می‌شود و در برخی موارد حتی بدهی‌های آنها بخشوده خواهد شد.

    وی در پایان گفت: در جلسات ستاد تسهیل توافقی بین دریافت کننده تسهیلات و ارائه کننده آن انجام می‌شود که براساس مصوبه ستاد تسهیل پرداخت‌ها ارائه خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی