عصر بازار

وام ۹۰ میلیون دلاری بانک جهانی به فلسطین

عصر اعتبار- بانک جهانی به مقامات فلسطینی پیشنهاد کرد به منظور افزایش ظرفیت بخش خصوصی این کشور، ۹۰ میلیون دلار وام در اختیار نوار غزه و کرانه باختری قرار دهد.

وام ۹۰ میلیون دلاری بانک جهانی به فلسطین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به وضعیت دشوار فعلی، هیات مدیره بانک جهانی امروز پیشنهاد خود را برای تخصیص وامی به ارزش 90 میلیون دلار برای شتاب بخشیدن به دستیابی مردم فلسطین به رفاه و تامین مالی پروژه‌های زیرساختی این کشور اعلام می‌کند. این پول ابتدا به صندوق مورد اعتماد این بانک منتقل و سپس در اختیار مقامات نوار غزه و کرانه باختری قرار خواهد گرفت.

    حافظ غانم- نائب رئیس منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا صندوق بین‌المللی پول - در بیانیه‌ای گفت: شکنندگی و مناقشات از اصلی‌ترین چالش‌ها بر سر توسعه پایدار فلسطین هستند. ما معتقدیم که فلسطین تا زمانی که به توافق صلحی پایدار نرسد، نخواهد توانست از ظرفیت‌های اقتصادی خود به‌طور کامل بهره‌مند شود.

    پیشتر بانک جهانی در بیانیه‌ای از اوضاع اقتصادی در فلسطین ابراز نگرانی کرده بود. در کرانه باختری نرخ بیکاری 30 درصد و در نوار غزه 50 درصد نرخ بیکاری به ثبت رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی