عصر بازار

مدیرعامل مرکز فابا تبدیل ایران مطرح کرد:

تبدیل ایران به مرکز ثقل فناوران صنایع مالی و بانکی منطقه

عصر اعتبار- مدیرعامل مرکز فابا تبدیل ایران به مرکز ثقل فناوران صنایع مالی و بانکی منطقه را از سیاست‌های این مرکز در برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران و انتشار ماهنامه بانکداری الکترونیک و فابانیوز خواند.

تبدیل ایران به مرکز ثقل فناوران صنایع مالی و بانکی منطقه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد مراد بیات در آئین رونمایی از سایت خبری تحلیلی فابانیوز گفت: خبرنگاران چشم و گوش جامعه هستند. قلم آنان وقتی به زیور راستی و انصاف و درستی می‌چرخد، خالق یکتا به آن قسم می‌خورد  و آنقدر گرامی است که جزو مقدسات می‌شود که در قرآن آمده است: "ن و القلم و ما یسطرون"، قسم به قلم و آنچه می‌نویسد.

    وی افزود: حیات بشری میدون اندیشه راستین است و آنچه به رود جریان دائمی زندگی تبدیل شده بلاشک محصول قلم است. قلم ابزاری است که معدن فهم و اندیشه را در زندگی انسان جاری می‌سازد و آنگاه که بر مدار انسانیت، اخلاق و درستی‌ها می‌چرخد خود به ابزاری مقدس تبدیل می‌شود. صاحبان قلم میزبانان تاریخ‌اند و مابقی افراد میهمانان تاریخ. بنابراین قلم عهد ماندگاری است که هیچ‌وقت از صفحه روزگار محو نخواهد شد.

    وی با بیان اینکه رسانه شمشیر دو لبه است که هم می‌سازد و هم می‌سوزاند، اهمیت آن به عمق زندگی انسان است و می‌تواند حیات‌ساز باشد  و هم برهم زننده حیات، تاکید کرد: نکته دیگر اینکه زندگی ما در عصر حاضر گویای چیزی جز رسانه نیست. اگر تا دیروز رسانه‌های بزرگ و آنالوگی جریان‌ساز بودند امروز به مدد فناوری و ایحاد شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های دیالوگی تاروپود زندگی ما را درنوردیده‌اند. با این وجود چیزی از اعتبار رسانه‌هایی که ارزش قلم را پاس داشته‌اند کاسته نشده است.

    وی افزود: نکته دیگر اینکه با توسعه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی کمی تا قسمتی سطحی‌گرایی و قشری‌گرایی در میان رسانه‌ها، اوج گرفته است. همان‌گونه که با توسعه رسانه‌ها، از عمق دانش و کتابخوانی کم‌بهره شده‌ایم. رسانه‌های گسترده نیز از عمق مطالب کم‌بهره شده‌اند. به نظر می‌رسد علی‌رغم پدیده مثبت دسترسی همگان به رسانه، عوام‌گرایی و سطحی‌نگری به آفتی جدی تبدیل شده است. بر همین اساس ارزش و اهمیت رسانه‌های تخصصی بیش از پیش اهمیت می‌یابد، رسانه‌هایی که دایره کار خود را مشخص کنند و در عین حال از ژرفای مباحث و مطالب نیز غفلت نکنند.

    بیات تاکید کرد: اینکه شعار سایت فابانیوز را تریبون کسب‌وکارهای امروز و فناوری‌های فردا اعلام کرده‌ایم دقیقا برهمین مدل و اساس است. سایت فابانیوز کنار کسب و کارهای امروز است و هدفش توسعه و ترویج آنها است و از سویی با طرح مباحث فناوری‌های نوین باید بتواند چراغ راهی برای آینده کسب و کارها باشد. بنابراین ما در دو جا به مدد کسب و کارها می‌آییم؛ یکی آنچه امروز دارند را ترویج می‌کنیم؛ دوم آنچه باید برای فردا بیندیشند را آماده می‌کنیم. این اقدام ما یک ثمره دیگر نیز دارد و آن ایجاد یک حلقه تصمیم‌ساز درست برای تصمیم‌گیری صحیح بانک‌ها و شرکت‌ها است.

    بیات یادآور شد: اصولا اگر حلقه تصمیم‌سازی به خوبی شکل نگیرد، حلقه تصمیم‌گیری نیز معیوب خواهد بود. البته شما خوب مستحضرید که ما این راه را امروز شروع نکرده‌ایم. بیش از 10 سال است در چنین مسیری هستیم. سال 86 به ندرت ادبیاتی در حوزه فناوری‌های جدید بانکی و بانکداری الکترونیک میان رسانه‌ها بود. ما در آغاز راه ماهنامه بانکداری الکترونیک را منتشر کردیم. تاکنون و به صورت مستمر غیر از سال 89 و با دخالت و سنگ‌اندازی‌های خاوری که به ایجاد مشکلاتی در مسیر انتشار این ماهنامه منجر شد، این ماهنامه هر ماه منتشر شده است. تیراژ گسترده، مطالب تولیدی، عدم انحراف از معیار و مباحث حرفه‌ای، فناورانه، نگاه جامع و غیرمتعصبانه به همه اضلاع کسب و کارها و فناوری ها، نگاه به منافع ملی و مصالح و مصالح عمومی و نه لزوما تریبون یک بیزینس خاص شدن از ویژگی‌های این ماهنامه است.

    وی تاکید کرد: امروز خرسندیم ادبیاتی که ما شروع کرده‌ایم، به یک جریان گسترده تبدیل شده و سایت‌ها و نشریاتی متنوع و متعدد در این زمینه ایجاد شده است. گرچه در جامعه ما گاهی فراموش می‌شود که سرچشمه این موضوعات کجا و چه کسانی بوده‌اند. کنار این ماهنامه امروز یک فصلنامه به‌نام تراکنش ایران و یک هفته نامه به نام سکه نیز از محصولات رسانه‌ای فابا است.

    وی افزود: تمامی این رویدادها و چشمه‌هایی که ساخته‌ایم در دریاچه‌ای بزرگ به‌نام نمایشگاه تراکنش ایران سرازیر می‌شود. نمایشگاهی که امسال چهارمین دوره خود را تجربه می‌کند و ما دانش برگزاری یک نمایشگاه تخصصی را در فابا بومی و درونی کرده‌ایم و آن را محیطی برای توسعه کسب و کارهای بخش خصوصی تبدیل کرده‌ایم.

    مدیرعامل مرکز فابا تبدیل ایران به مرکز ثقل فناوران صنایع مالی و بانکی منطقه را از سیاست‌های این مرکز در برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران و همچنین انتشار ماهنامه بانکداری الکترونیک و فابانیوز خواند و گفت: می دانیم که انجام این مهم بسیار سخت است ولی رویا نیست. مخصوصا امسال که تحریک ها جان دوباره گرفته اند. ما به بحران ها و تنگناها عادت داریم.

    وی دومین رویکرد را توسعه کسب و کارهای بخش خصوصی در عرصه فناوریهای صنایع مالی و بانکی خواند و گفت: سومین محور بحث پیرامون اکوسیستم بانکداری و پرداخت دیجیتال است.

    بیات در پایان گفت:‌ پیوند عمیق با دوستان خبرنگار و اصحاب رسانه داریم، ما بنا داریم صرفا در چارچوب تخصصی خود خبر تولید کنیم و با کمک اصحاب رسانه مایلیم این اخبار در سطح وسیع منتشر و به ادبیات غالب جامعه تبدیل شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی