عصر بازار

جزئیات کامل اشتغال‌زایی پایدار در حوزه گردشگری و صنایع دستی

عصر اعتبار- در فاز اول طرح اشتغال‌زایی پایدار در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار بر ایجاد ۱۵۶ هزار فرصت شغلی جدید در شهرها و روستاها است.

جزئیات کامل اشتغال‌زایی پایدار در حوزه گردشگری و صنایع دستی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، جزئیات برنامه ریزی اشتغال گسترده و پایدار براساس تبصره 18 بودجه سال 97 کل کشور در بخش صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی منتشر شد.

    بر این اساس؛ با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تأکید بر اشتغال جوانان، دانش‌آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی، به دولت اجازه داده می‌شود علاوه بر اعتبار ردیف 54-550000 جدول شماره (9) این قانون، بیست‌درصد (20درصد) از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این قانون از طریق ردیف 550000 در قالب کمکهای فنی و اعتباری، یارانه سود تسهیلات و کمک های بلاعوض با ترکیب منابع موضوع ماده (52) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) و همچنین تسهیلات بانکی برای حمایت از طرحهای تولیدی اشتغال‌زا با اولویت بازسازی و نوسازی صنایع، تکمیل و راه‌اندازی طرحهای کشاورزی، صنعتی و معدنی نیمه‌تمام بخش خصوصی با پیشرفت فیزیکی بالای شصت‌درصد (60 درصد )، اجرای طرح (پروژه)‌های صنایع کوچک و حمایت از خوشه‌های صنعتی، بافتهای فرسوده و طرح های حمل و نقل عمومی و ریلی، کارورزی جوانان و طرحهای اشتغال‌زایی مناطق مرزی نظیر کوله‌بران، گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی هزینه نماید.

    بر اساس این گزارش؛ طرح دارای توزیع استانی شامل تعداد پروژه، اشتغال ایجاد شده و منابع مالی مورد نیاز به تفکیک هر استان است که این توزیع استانی بر اساس پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و در نظر گرفتن سایر اولویت ها صورت گرفته است.

    کمک های بلاعوض برای مواردی چون آموزش، توانمندسازی، کمک به فروش و بازاریابی محصولات و خدمات تولید شده در نظر گرفته شده است.

    حداکثر مشارکت بخش خصوصی، اشتغال جوانان، اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی و اشتغال بانوان از رویکردهای مهم این طرح است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی