عصر بازار

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد:

مبادلات دلاری روسیه با اتحادیه اروپا به کمترین میزان رسید

عصر اعتبار- بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: مبادلات دلاری روسیه با اتحادیه اروپا به کمترین میزان رسیده است و برنامه کاهش اتکا به دلار ادامه دارد.

مبادلات دلاری روسیه با اتحادیه اروپا به کمترین میزان رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد سهم روسیه در پرداخت‌های دلاری با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا به کمترین میزان رسیده است.

    در سال 2017، 68.2 درصد پرداخت‌ها به روسیه با دلار، 15.6 درصد به یورو و 14.3 درصد به روبل بود اما در حال حاضر سهم دلار به 51.8 درصد کل پرداخت‌های اتحادیه اروپا به دلار است. 34 درصد به یورو و 10.4 درصد روبل است.

    بر اساس گزارش بانک مرکزی روسیه، همچنین مبادلات روسیه در سال گذشته 36.3 درصد به دلار و 30.1 درصد به یورو و 30.7 درصد به روبل بود. در همین زمان کشورهای اتحادیه اروپا 22 درصد دریافتی‌های خود را به دلار دریافت کردند و 47.7 درصد به یورو و 29 درصد به روبل بوده است.

    روز یکشنبه معاون نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد این کشور اعلام کرد که این وزارتخانه احتمال برداشتن دلار را در مبادلات نفتی نفی نمی‌کند چرا که در حال حاضر سیاست آمریکا ثبات ندارد و روی ثبات دلار و نیز مبادلات دیگر ارزها نظیر یورو و روبل تأثیر گذاشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی