عصر بازار

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد خبر داد:

وام با کارمزد ۴ درصد به خبرنگاران پرداخت می‌شود

عصر اعتبار- معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در توافق‌ نهایی شده با صندوق مهر اقتصاد وام ۲۰ تا ۱۷۰ میلیونی با نرخ سود ۴ درصد به خبرنگاران پرداخت می‌‌شود.

وام با کارمزد ۴ درصد به خبرنگاران پرداخت می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمد سلطانی‌فر عصر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه خبر جز لاینفک زندگی اصحاب رسانه است اظهار داشت: تمامی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در جیب شماست و نمی‌توان لحظه‌ای بدون خبر زندگی کرد.

    وی بیان کرد: جدایی از رسانه‌ها خیالی بیش نیست مگر اینکه مانند جنگل‌نشینان و غیره از تمام دنیا جدا شد، امروز خبر با زندگی روزانه و لحظه به لحظه ما عجین شده است.

    معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس افزود: در وزارت ارشاد به دلایل مختلفی سعی داریم جامعه اطلاعاتی را افزایش دهیم، در حال حاضر برای بیش از 6 هزار رسانه مکتوب مجوز صادر شده است و آنقدر مجوز می‌دهیم تا بازار تبادل و خرید و فروش رسانه تعطیل شود.

    سلطانی‌فر در ادامه با بیان اینکه فضای مجازی یک چالش واقعی در دنیای امروز است تصریح کرد: نمی‌توان تفکیکی بین فضای مجازی و مکتوب قائل شد، این فضا بر ما تحمیل شده و به اشتباه فضای مجازی نامگذاری شده است در حالی که فضای مجازی فراتر از واقعیت است.

    وی همچنین با بیان اینکه محدود کردن و فیلترینگ چاره کار نیست گفت: با توجه به صدور مجوز برای 2300 کانال و گروه در فضای مجازی باید نسبت به این مسائل چاره‌اندیشی کرد و فضای مجازی را آرام آرام در خانواده‌ها پذیرفت.

    معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس با اشاره به لزوم تأمین امنیت شغلی برای خبرنگاران اظهار داشت: با هدف کمک به خبرنگاران طرح بیمه تکمیلی را لحاظ کردیم و اکنون نیز 1300 نفر که عضو خانه مطبوعات بودند ثبت‌نام کرده و تا سقف 3 هزار نفر با احتساب عضویت در صندوق هنر می‌توانند ثبت‌نام کنند.

    سلطانی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: در توافق‌ نهایی شده با صندوق مهر اقتصاد وام 20 تا 170 میلیونی با نرخ سود 4 درصد به خبرنگاران پرداخت می‌‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی