عصر بازار

ترکیه پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی را کاهش داد

عصر اعتبار- سیاست‌گذاران ترک در نخستین واکنش خود به تحولات اخیر اقتصادی این کشور اعلام کردند پیش‌بینی خود از نرخ رشد اقتصادی این کشور را از ۵.۵ درصد به ۴ درصد کاهش داده اند.

ترکیه پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، برات آلبایراک - وزیر اقتصاد ترکیه - برای مدیریت اقتصاد 880 میلیارد دلاری متلاطم ترکیه با مشکلات زیادی دست به گریبان است. به دنبال اعمال تحریم‌ها و تعرفه‌های جدید آمریکا، لیر و بازارهای مالی ترکیه وارد مدار کاهشی شده‌اند.

    این خبر خوبی است که سردمدار اقتصاد ترکیه برنامه‌های اقتصادی خود را ارائه کرده است. تیم اش - استراتژیست بازارهای نوظهور در موسسه "بلو بی است منیجمنت" گفت: این شرایط نشان می‌دهد سیاست‌گذاران ترک حقایق را پذیرفته‌اند. آلبایراک باید برای مقابله با کسری بودجه ترکیه مقابله کند اما نیازی نیست رسیدن به تورم پنج درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این کشور به فراموشی سپرده شود.

    اذعان سیاست‌گذاران ترک به کاهش نرخ رشد اقتصادی ترکیه می‌تواند پذیرش تلویحی نظر صندوق بین‌المللی پول باشد که سال گذشته و به دنبال رشد اقتصادی بالای 7 درصد ترکیه به این کشور هشدار داده بود این رشد بیش از حد ظرفیت فعلی اقتصاد ترکیه است و به زودی پیامدهایی برای این کشور خواهد داشت. با این حال اردوغان هنوز به کاهش نرخ رشد اقتصادی به عنوان پاسخی به تحولات اخیر اعتقادی ندارد و مخالف افزایش نرخ بهره است و از سیاست‌های محرک کنونی حمایت می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی