عصر بازار

سامانه پرداخت الکترونیک عوارض خروج ازکشور جی اس اس به روزرسانی شد

عصر اعتبار- سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور که با هدف تامین نیاز بانکداری الکترونیک در پردازش تراکنش های مبتنی بر کارت، پیاده سازی و اجرا شده توسط شرکت گرایش تازه کیش (جی اس اس) بروز رسانی شد.

سامانه پرداخت الکترونیک عوارض خروج ازکشور جی اس اس به روزرسانی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از شرکت گرایش تازه کیش، سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور در راستای تامین نیاز بانکداری الکترونیک در پردازش تراکنش های مبتنی بر کارت، پیاده سازی و اجرا شده است که حاصل سالها تجربه شرکت گرایش تازه کیش(GSS) در حوزه تهیه نرم افزارهای مختلف بانکی جهت ارائه سرویس های متنوع پرداخت در داخل و خارج شعب و با استفاده از ابزارهای خاص بانکداری الکترونیک است.

    سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و بانکداری الکترونیک و سهولت در انجام امور بانکی مردم به ویژه مسافران خارج از کشور، به صورت الکترونیکی و از طریق درگاه اینترنتی راه اندازی شده است، به گونه‌ای که کنترل پرداخت یا عدم پرداخت عوارض به صورت مکانیزه در مبادی خروجی امکان پذیر است.

    بنا به قانون مصوبه شورای اسلامی درباره پرداخت عوارض بر اساس تعداد ورود و خروج، ایجاد تغییراتی  در روند محاسبه پرداخت عوارض لازم الاجرا بوده که در حال حاضر، خدمت فوق برای مسافران عازم از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی راه‌اندازی و برای سایر مبادی خروجی کشور نیز عملیاتی شده است.

    با استقرار کیوسک Cashless در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی مسافران می توانند با مراجعه به بخش خدمات الکترونیکی / پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور و ثبت اطلاعات خود از جمله کد ملی نسبت به پرداخت عوارض خروج توسط کارت های عضو شتاب اقدام کنند.

    زمانی که مسافر کد ملی را وارد کند، استعلام از وب سرویس های ناجا انجام می شود که با توجه به اطلاعات مورد نیاز و بر اساس تعداد ورود و خروج های مسافر، مبلغ عوارض خروج از کشور محاسبه می گردد.

    این سرویس به صورت اتوماتیک وب سرویس های ناجا را به روز رسانی می کند و مبلغ پرداختی در سامانه ثبت می شود. علاوه بر این به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی، دستگاه قادر به ارائه رسید (Code Ofline) است تا در صورت قطع ارتباط با وب سرویس های ناجا بتوان از این (Code Ofline) استفاده کرد.

    علاوه بر این در صورت مفقود شدن رسید، قابلیت اخذ مجدد (Code Ofline) نیز وجود دارد و به محض خروج از کشور باطل می شود.

    لازم به ذکر است که وب سرویس های ناجا توسط این سامانه به صورت اتوماتیک به روزرسانی می شود لذا پرداخت عوارض و خروج مسافر از کشور نیز به صورت آنی در ناجا ثبت می شود.
    از مزایای این سامانه همچنین می‌توان به سهولت و تسریع در انجام امور مسافران، کاهش هزینه‌های منابع انسانی و حذف سوء‌استفاده‌های احتمالی اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی