عصر بازار

۸۰۰ زندانی جرائم مالی غیرعمد اردبیلی در انتظار آزادی هستند

عصر اعتبار- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۸۰۰ زندانی جرائم مالی غیرعمد در انتظار آزادی هستند.

۸۰۰ زندانی جرائم مالی غیرعمد اردبیلی در انتظار آزادی هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، یوسف خدادادی عصر امروز در نخستین همایش جامعه حسینیان دارالارشاد اردبیل با محوریت اجرای طرح یک مسجد آزادی یک زندانی مالی اظهار داشت: در حال حاضر 800 زندانی جرائم مالی غیرعمد در انتظار آزادی هستند که انتظار می‌رود با حمایت خیران مسئولان زمینه آزادی زندانیان فراهم شود.

    وی با اشاره به این که امسال بیش از 85 زندانی جرائم غیرعمد توسط خیران و اقشار مختلف مردم و ستاد دیه آزاد شدند بیان کرد: میزان محکومیت این زندانیان بیش از 21 میلیارد تومان بود که بخشی از این میزان گذشت شکات بود.

    وی گفت: یکی از برنامه‌های ما اجرای طرح هر مسجد آزادی یک زندانی مالی است که طرح خوبی است و باید از ظرفیت مسجد و حسینیان اردبیلی برای آزادی زندانیان استفاده شود.

    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: خیران و مردم اردبیلی همیشه در کارهای خیر پیشگام بوده‌اند و اجرای این طرح می‌تواند در آزادسازی زندانیان مفید باشد.

    وی بیان کرد: متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل مشکلات مالی در زندان هستد که این امر آسیب‌های اجتماعی را تشدید می‌کند که نیاز است در این زمینه همگان کوشا باشیم.

    ظرفیت خیران و مردم در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به کار گرفته می‌شود

    رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: خیران و مردم نقش اساسی در آزادسازی زندانیان جرائم مالی دارند و مردم و خیران ظرفیت مهمی در این زمینه هستند.

    حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی بیان کرد: خیران اردبیلی اقدامات خوبی در آزادی زندانیان انجام داده‌اند و ما قدردان کمک‌های خیران هستیم که زمینه آزادی زندانیان جرائم مالی را فراهم کرده‌اند.

    وی تصریح کرد: با تشکیل ستاد دیه و کمک‌های خیران اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و از ان که امروز شاهد اجرای این طرح هستیم بسیار خوشحالیم چرا که این موضوع نیز یک ظرفیت بسیار مهم است  و نقش اساسی در این زمینه دارد.

    رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر در زندان‌های استان افرادی به دلیل مشکلات مالی حتی با مبلغ محکومیت کم در زندان هستند که این امر آسیبهای زیادی را در جامعه به دنبال داشته و انتظار داریم با حمایت خیران زمینه آزادی زندانیان را فراهم کنیم.

    وی تصریح کرد: افرادی که به دلیل مشکلات مالی در زندان هستند بی‌گناه بوده و چشم انتظار یاری خیران هستند تا از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگردند.

    قاصدی افزود: خوشبختانه امسال با کمک خیران بسیاری از زندانیان آزاد شده‌اند و آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد ثواب بالایی دارد که خیران در این زمینه پیشگام بوده اند.

    طرح یک مسجد آزادی یک زندانی مالی همه ساله در اردبیل اجرا می‌شود

    معاون موسسه خیریه چهارده معصوم در اردبیل گفت: از این بعد درصدد هستیم تا این طرح همه‌ساله در اجرا شود و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

    نصرالله‌زاده با اشاره به این که با برنامه‌ریزی منسجم به این نتیجه رسیدیم تا از ظرفیتهای مساجد و خیران باید برای آزادسازی زندانیان استفاده شود بیان کرد: خوشبختانه این طرح امسال برای نخستین بار در استان برگزار شد.

    وی بیان کرد: بی‌شک با اجرای این طرح می‌توان شاهد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بود و هم‌اکنون در مسجد ابراهیم آباد اردبیل زمینه آزادی یک زندانی جرائم مالی غرعمد به همت مردم و حسینیان این مسجد آزاد شد.

    نصرالله زاده بیان کرد: ماه محرم فرصت بزرگی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است تا بتوانیم غم و هجران را از سینه‌های خانواده‌های زندانیان دور کرده و زنجیر را از بند زندانیان درآوریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی