عصر بازار

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد:

۱۶ هزار مستمری بگیر زیر پوشش تامین اجتماعی خراسان جنوبی هستند

عصر اعتبار- مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تامین اجتماعی در استان خراسان جنوبی با داشتن ۹ شعبه اصلی و ۱۰ شعبه اقماری فعالیت دارد که بیش از ۱۱۶ هزار بیمه شده اصلی و بالغ بر ۱۶ هزار و ۲۰۰ مستمری بگیر تحت پوشش خود دارد.

۱۶ هزار مستمری بگیر زیر پوشش تامین اجتماعی خراسان جنوبی هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مجید درویشی ظهر امروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان، همسران بازمانده و از کارافتادگان کلی نمونه تامین اجتماعی استان با تبریک و گرامیداشت 25 ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان, اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم به پاس یاد و خاطره زحمات پیشکسوتان گرانقدر که بهترین لحظات عمر خود را در راستای خدمت و تلاش به جامعه گذرانده اند است که امروز به نمایندگی از جمع اندکی از خانواده پیشکسوتان تامین اجتماعی به عنوان نور چشمان سازمان و خانواده محترمشان تجلیل و تکریم به عمل می آید.

    وی با بیان اینکه وجود ارزشمند بازنشستگان به عنوان افراد با تجربه در کانون خانواد‌ها و جامعه به عنوان یکی از مهم ترین و موثرین افراد قابل احترام و ستایش است، افزود: خصلت تکریم، تعظیم و احترام به بازنشستگان و پیشکسوتان به دلیل تجارب بالا و ارزشمند سال‌های گذشته آنها است که در حال حاضر بدون هیچ چشم داشتی در اختیار جامعه, جوانان و خانواده خود قرار می دهند.

    مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: وقتی به عقب برمی گردیم شاهد افتخار آفرینی و زحمات ارزنده قشر پیشکسوت و بازنشسته جامعه هستیم که در شرایط مختلف در جای جای کشور چه در سختی‌ها, تحریم‌ها, جنگ و چه در شرایط سازندگی و شرایط مختلف دیگر همواره یاور و خدمتگزار صدیق به نظام بوده اند که به گونه ای که در 40 سال عمر بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نظام و دولت را تنها نگذاشته و از هیچ خدمتی فرو گذار نکرده اند و در حال حاضر هم همپای نظام و دولت با ارشادات مقام معظم رهبری هستند و به فرموده ایشان از این پیچ تاریخی هم با موفقیت عبور خواهیم کرد.

    درویشی بیان کرد: دین اسلام تاکید بسیار زیادی برای تکریم و حفظ حرمت موسپیدان دارد و خصلتی که در دین ما ذکر شده است تکلیفی است به تک تک ما که گوشه ای از ذکر فعالیت ها و اعمال شایسته پیشکسوتان را در جامعه ساری بکنیم تا جوانان ما بدانند که در مسیری قرار می‌گیرند که همه ما یک روز به این قشر افزود و در آن شرایط به نحو احسن از زحمات و تلاش هایشان تقدیر و تجلیل می‌شود.

    وی افزود: همه ما وظیفه داریم با انجام کار و تلاش در حوزه پیشکسوتان یاد و خاطره آنان را در جامعه جاری و درسی به جوانان بدهیم که اگر امروز پیشکسوتی مورد تقدیر قرار می گیرد فردا شما هم به این نقطه برسید مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

    مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: تامین اجتماعی در استان خراسان جنوبی با داشتن 9 شعبه اصلی و 10 شعبه اقماری در بخش بیمه بیش از 116 هزار بیمه شده اصلی و بالغ بر 16 هزار و 200 مستمری بگیری تحت پوشش خود دارد.

    درویشی بیان کرد: تامین اجتماعی استان با تحت پوشش 357 هزار نفر شامل افراد تحت بیمه و خانواده هایشان بالغ بر 48 درصد جمعیت جامعه استانی را در خراسان جنوبی تشکیل می‌دهند که این میزان وظیفه ما را نسبت به خدمت رسانی بهتر به این جامعه سنگین تر می کند به گونه ای که نیمی از جامعه استان نسبت به جمعیت کل استان تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.

    وی افزود: نسبت به جامعه شهری نیز سازمان تامین اجتماعی در راستای ارائه تعهدات خود به بیش از 70 درصد جامعه شهری خدمات رسانی انجام می دهد که این میزان خواهان ارائه بهترین خدمان از سوی این سازمان هستند.

    مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: در راستای خدمت رسانی به جامعه بازنشسته و پیشکسوت تامین اجتماعی درچند سال اخیر گذشته تمام سعی ما بر این بوده است که اگر خدمت ارائه می‌شود از طریق مجاری و کانون‌های بازنشستگی باشد که در این راستا در سال گذشته 160 میلیون تومان تسهیلات از طریق کانون‌های بازنشستگی و همکاری بانک رفاه کارگان وام‌های قرض الحسنه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم به جامعه هدف ارائه بدهیم.

    درویشی بیان کرد: همچنین در راستای رفاه حال پیشکسوتان نیز سفرهای زیارتی به مشهد مقدس و عتبات عالیات به تعدای از بازنشستگان در سال گذشته ارائه شده که تمام تلاش ما بر این است که در سال 97 در راستای خدمت به پیشکستوتان گرانقدر وام قرض الحسنه و سفرهای زیارتی ارزنده تری و بیشتری به این پیشکسوتان ارائه دهیم.

    وی افزود: به نمایندگی امروز 2 نفر از بازنشستگان نمونه تامین اجتماعی در استان تجلیل و تکریم می شوند و یک نفر بازنشسته نمونه به نمایندگی از استان خراسان جنوبی در سطح کشور همزمان با این مراسم تقدیر و مورد تجلیل قرار می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی