عصر بازار

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان جنوبی :

متمم حقوقی برای پیشکسوتان تامین اجتماعی خراسان جنوبی ایجاد شود

عصر اعتبار- رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: یکی از خواسته‌های مستمری بگیران و بازنشستگان استان همانند سایر مستمری بگیران در سطح کشور ایجاد متمم حقوقی است.

متمم حقوقی برای پیشکسوتان تامین اجتماعی خراسان جنوبی ایجاد شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم ، محمد حسین براتی ظهر امروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان، همسران بازمانده و از کارافتادگان کلی نمونه تامین اجتماعی استان، اظهار داشت: بازنشستگان تامین اجتماعی در استان از مشکلات عدیده‌ای از قبیل مسکن، شرایط درمانی، مشکلات تحصیلی فرزندان، نبود پزشک متخصص در مراکز تامین اجتماعی، مستمری و دریافتی پایین رنج می‌برند.

    وی افزود: یکی از خواسته‌های مستمری بگیران و بازنشستگان استان خراسان جنوبی همانند سایر مستمری بگیران در سطح کشور ایجاد متمم حقوقی است که با این شرایط اقتصادی و حقوق‌های ناچیز شرایط زندگی برای این پیشکسوتان سخت‌تر از هر زمانی شده است و صدای شکستن استخوان پیشکسوتان زیر بار این همه معضلات و مشکلات اقتصادی به گوش می‌رسد.

    رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: پرداخت وام قرض‌الحسنه به پیشکسوتان یکی از راه‌های کوتاه مدت در راستای رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی است و با توجه به جمعیت پیشکسوتان تامین اجتماعی استان و سهمیه در نظر گرفته شده در این راستا نیز جوابگوی پیشکسوتان گرانقدر نبوده و جمعیت عظیمی نیز سال‌ها از دریافت این وام بی‌بهره بوده‌اند.

    براتی بیان کرد: در راستای تکریم هر چه بیشتر پیشکسوتان تامین اجتماعی همانند سایر بازنشستگان کشوری نیز بسته‌های حمایتی یا ایجاد سبد کالا در این وضعیت اقتصادی می‌تواند راهگشا باشد به گونه ای که به مستمری بگیران زیر 2 میلیون تومان دریافتی هر دوماه یک بار سبد کالا تلق بگیرد تا شرمنده فرزندان خود قرار نگیرند.

    وی افزود: در زمینه بحث درمانی نیز درمانگاه شمال شهر بیرجند یکی از خواسته‌های پیشکسوتان گرانقدر تامین اجتماعی است که باید راه اندازی شود و همچنین نبود دکتر متخصص در بیمارستان شهید رحیمی و میلاد بیرجند نیز یکی دیگر از گلایه‌های این پیشکسوتان است که با وجود بهترین تجهیزات در این مراکز درمانی از نبود پزشک متخصص بی بهره می مانند.

    رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: در زمینه سفرهای زیارتی و سیاحتی پیشکسوتان با توجه به جمعیت عظیم این جامعه نیز باید اقدامی انجام شود تا جامعه بیشتری از این پیشکسوتان از این برنامه های فرهنگی و رفاهی بهره ببرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو