عصر بازار

رئیس سازمان برنامه و بودجه :

۱۳ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی تخصیص یافت

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای تامین کالاهای اساسی مردم با ارز دولتی، ۱۳ میلیارد دلار از محل درآمد ارزی تخصیص یافت.

۱۳ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی تخصیص یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، محمد باقر نوبخت عصر پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی در مشهد افزود: با توجه به آثار تحریم در قیمت کالاها، بسته تامین معیشت با هدف کاهش فشار به اقشار کم درآمد آماده و قطعی شده است.
    وی اظهار داشت: بسته های مربوط به مواجهه با شرایط اقتصادی جدید و آثار تحریم ها ویژه تولیدکنندگان، کارمندان، حقوق بگیران و پیمانکاران نیز تهیه شده است.
    نوبخت گفت: در برنامه ششم توسعه با چالشهایی مواجه هستیم که نقیصه این برنامه باید با برنامه های تکمیلی جبران شود تا واقع بینانه به سوی اهداف توسعه پیش رویم.
    وی افزود: براساس گزارشهای رسمی در پنج ماه ابتدای امسال همچنان با شاخص های مطلوب و رضایت بخش مواجهیم اما روند کار به سویی می رود که باید آمادگی داشته و پیش بینی های لازم نسبت به آینده و تحریم های جدید را انجام دهیم.
    وی با بیان اینکه دو مجموعه تحریم 90 و 120 روزه را پیش رو داشتیم، اظهار داشت: در این ارتباط تدوین برنامه جامع مقابله با تحریم در دستور کار قرار گرفت و در این برنامه آسیب های دستگاه های اجرایی و راهکارها برای کاهش آسیبها در نظر گرفته شد و برای 14 دستگاه بسته های لازم مواجهه با تحریم تهیه و به سران سه قوه ارائه شد.

    * رشد 48 درصدی تحقق منابع
    رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تا 25 مرداد ماه امسال 118 هزار میلیارد تومان از بودجه در بخش منابع تحقق یافته که نسبت به مدت مشابه پارسال 48 درصد افزایش داشته است.
    نوبخت افزود: همچنین آنچه تاکنون در بخش هزینه ای بودجه پرداخت شده نسبت به مدت مشابه پارسال 21 درصد رشد داشته است.
    وی اظهار داشت: در بخش تملک دارایی های سرمایه ای نیز 540 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشتیم و به طرح های عمرانی 243 هزار و 880 میلیارد ریال پرداخت شد.
    وی گفت: تاکنون 50 هزار میلیارد ریال به گندمکاران پرداخت شده و بخش دوم پرداختی نیز از شنبه آینده آغاز می شود.
    رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: معوقات فرهنگیان بازنشسته نیز تا پایان شهریور ماه پرداخت می شود.
    وی ادامه داد: تاکنون یک ریال از خزانه برای هدفمندی یارانه ها برداشت نشده درحالی که پارسال 130 هزار میلیارد ریال برای هدفمندی یارانه ها از خزانه برداشت شد.

    * ایجاد یک میلیون و 33 هزار اشتغال
    نوبخت اظهار داشت: 711 هزار جوان در بهار امسال وارد بازار کار شدند ولی برای 756 هزار نفر شغل ایجاد شد و در این مدت تعداد بیکاران نه تنها افزایش نداشت بلکه این تعداد کاهش یافت.
    وی گفت: هرچند تعداد بیکاران باز هم زیاد است اما عملکرد دولت نسبت به پنج سال گذشته مثبت بوده است.
    وی افزود: برای سال جاری یک میلیون و 33 هزار اشتغال ایجاد شده که برای تحقق آن 12 برنامه در زمینه هایی نظیر بازسازی بافت فرسوده، کشت گلخانه ای، گردشگری، میراث فرهنگی، سیاستهای فعال بازار کار و صنایع، تهیه و اعتبارات لازم در نظر گرفته شده است.
    نوبخت ادامه داد: همچنین یک میلیارد دلار پول نقد در اختیار داریم که برای تسهیلات در این بخش می توانیم از آن استفاده کنیم.
     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو